Isus a murit pentru a aduce laolaltă copiii lui Dumnezeu
Autor: John Piper  |  Album: Diverse  |  Tematica: Mântuire
Resursa adaugata de Mada_O in 28/02/2016
    12345678910 0/10 X
Sursa originala: http://www.desiringgod.org/
Referințe

    Îți iubim Cuvântul Tău, Doamne! Este veșnic și viu, este mai tăietor decât orice sabie cu două tăișuri: pătrunde până acolo că desparte sufletul și duhul, încheieturile și măduva, judecă simțirile și gândurile inimii, cum nu poate nimeni. Deci, păzește-mă să nu vorbesc cu cuvintele mele care ar fi nefolositoare, și ajută-mă să fiu credincios și să aleg din acest text doar voia Ta sfântă, la fel ca și Ioan care a scos în evidență cuvintele lui Caiafa. Vino, Duhule Sfânt, unge-mi gura și fă să fie o putere schimbătoare, întăritoare, clăditoare, consistentă, mobilizatoare, o putere care dă încredere, pace și fă asta mai bine și mai mult decât am fi putut noi cere sau gândi. Prin Cuvântul Tău sfânt și puternic mă rog, în Numele lui Isus Hristos. Amin.

    Lazăr a fost înviat din morți de către Cuvântul omnipotent al lui Isus, în versetul 44. Mulți oameni au văzut, câțiva dintre ei cred în Isus, iar alții fug la farisei și le spun ce s-a întâmplat. Și ce se întâmplă mai departe în acest text arată frica de printre conducătorii evrei care, în final, l-a dus pe Isus la execuție. Versetele 47 și 48, să le citim din nou: "Atunci preoții cei mai de seamă și Fariseii au adunat Soborul și au zis: "Ce vom face? Omul acesta face multe minuni. Dacă-L lăsăm așa, toți vor crede în El, și vor veni romanii și ne vor nimici și locul nostru și neamul." Acum, Soborul, după cum știți, este Sinedriul, care este Curtea Supremă a poporului evreu. Nu este ceva mai mare de Sinedriu, de Sobor. Deci problema aceasta este mare. El chiar a chemat o adunare a preoților. E o problemă mare. Aceasta nu mai este o problemă a violenței în mulțime, așa cum am văzut în capitolul 10 versetul 31, erau gata să-L ucidă cu pietre din cauza hulei, cum au auzit-o aceștia. Aceasta este o consultare de nivel foarte înalt, federal; și ce este la mijloc, așa cum ați văzut, nu este adevărul. Acestui Sobor nu îi pasă de adevăr. Un lucru este la mijloc - supraviețuirea. Dacă mai mulți oameni continuă să-L creadă, ei spun că Imperiul Roman, care deține acest popor, va veni și le va nimici neamul lor cu consecințe oribile; acest lucru se întâmplă, de fapt, 40 de ani mai târziu.

    Cum să se fi întâmplat asta? La ce se gândeau ei? Modul lor de gândire este acesta: Acest Isus, cum spune în capitolul 6 versetul 15, este considerat de mii de oameni ca și rege, vă amintiți? Ei erau pregătiți să-L facă rege, dar El nu voia să fie rege pe pământ; dacă situația aceasta continuă, și El tocmai a înviat pe cineva din morți, dacă aceasta continuă, toți vor spune că Regele a venit, mult așteptatul Mesia este aici! Și ce vor crede romanii despre asta? Aceasta este problema. Nu vor crede nimic din aceasta și vor veni să nimicească cu toată puterea lor. Și acest loc, templul, și acești oameni vor fi istorie. Aceasta a fost înțelegerea. Isus nu mai este acum un mic hulitor care trebuie ucis cu pietre - este o amenințare pentru existența poporului: așa văd ei. Acel care a venit să fie Salvatorul, este acum văzut ca Distrugătorul poporului. Ce ironic...

    Deci, ca răspuns pentru această situație critică, așa cum au văzut-o ei... Și așa și era, Caiafa are o soluție. Și ce vom vedea acum este că cuvântul său nu este numai cuvântul său - nu vorbea asta de la el; este Cuvântul lui Dumnezeu. Este revoltător pentru cei ce aud asta. Să citim versetele 49 și 50, "Unul din ei, Caiafa, care era mare preot în anul acela, le-a zis: "Voi nu știți nimic; Oare nu vă gândiți că este în folosul vostru să moară un singur om pentru norod, și să nu piară tot neamul?" Deci el îi ceartă," Sunteți toți supărați că nu știți nimic! Vă spun eu soluția: Omorâți-L! Este în folosul vostru să moară un singur om pentru norod, ca să nu piară tot norodul. Îl omorâm și în felul acesta romanii nu ne vor mai omorî pe noi. Îl substituim pe Isus. Pentru noi!"

    Acum, versetele 51 și 52, sunt cele mai importante versete din acest text. Ioan, autorul acestei Evanghelii, interpretând cuvintele lui Caiafa, așa cum le-a dat Dumnezeu. Deci sărim peste ele pentru un moment, și haideți să terminăm capitolul pentru o secundă, și după, revenim la versetele 51 și 52.

    Isus știe că lucrurile sunt efemere, timpul Lui nu a sosit încă, deci se ascunde într-un orășel obscur, lângă sălbăticie, versetul 54, "De aceea, Isus nu mai umbla pe față printre iudei; ci a plecat de acolo în ținutul de lângă pustie, într-o cetate numită Efraim; și a rămas acolo împreună cu ucenicii Săi." Acum, sărbătoarea Paștelui iudeilor urmează să vină, când El urmează să fie executat. Versetul 55, "Paștele Iudeilor era aproape. Și mulți oameni din ținutul acela s-au suit la Ierusalim...", lucrurile au început să devină din ce în ce mai instabile și, pe deasupra, Numele lui Isus este pretutindeni, oamenii întrebau, versetul 56, "Unde este? Va veni? " Aceasta este ca un material inflamabil pregătit pentru un chibrit mesianic, sionist care urmează să fie aruncat pe El și să explodeze tot, iar Roma Îl nimicește. Versetul 57, rezultatul final este la locul lui, decizia a fost luată de către Sobor și asta era, dacă cineva știa unde era El, atunci trebuia să îi anunțe ca să-L aresteze. Aceasta o să ne ducă în Ghetsimani înainte să terminăm.   

    Acum, să ne întoarcem la versetele 51 și 52. Caiafa, preotul, în versetul 50 a spus, "Oare nu vă gândiți că este în folosul vostru să moară un singur om pentru norod și să nu piară tot neamul?" Ioan, scriind Evanghelia, spune că este mai mult înțeles aici, decât ceea ce a intenționat Caiafa să spună. Și asta este ce înțelege el, versetul 51, "Dar lucrul acesta nu l-a spus de la el..." Este o altă voință aici, este un alt actor, un alt vorbitor. "Nu a spus asta de la el, dar fiind mare preot, el a prorocit că Isus avea să moară pentru neam, și nu numai pentru neam, dar și să aducă laolaltă copiii lui Dumnezeu, care sunt împrăștiați peste hotare. " Acesta este un text masiv. Aș dori cinci săptămâni pentru acest text, dar am să vă dau un rezumat a celor cinci predici în loc. Deci sunt cinci adevăruri în acest text, voi trece prin ele, le voi numi, voi trece iar prin ele și apoi le voia aplica în viețile voastre. Acesta este planul. Acesta este numele, aici sunt cinci adevăruri masive care vă vor afecta viața pentru a avea putere în vremuri grele, confort în fața propriului vostru păcat, încredere că Dumnezeu Își ține promisiunile, să înveți să ai inimă largă atunci când ești tentat să fii îngust și narcisist, și bucurie în dragostea particulară a lui Dumnezeu pentru voi. Nu în general, pentru voi în particular. Sunt cinci lucruri pe care am să le numesc. Deci haideți să vedem adevărurile din text și după, aplicația lor.                               

    Numărul 1: Dumnezeu nu doar a schimbat criza națională pentru binele Lui și pentru al nostru, El a fost în ea de la început, plănuind-o. Vedeți diferența? Vede Dumnezeu o situație dificilă și o repară, o schimbă, sau este la mijloc de la început, controlând-o, plănuind-o? Eu cred că a doua variantă, conform spuselor acestui text? Deci observați cu atenție ce spune Ioan despre cuvintele lui Caiafa, versetul 50, "Oare nu vă gândiți că este în folosul vostru să moară un singur om pentru norod, și să nu piară tot neamul?" Și Ioan spune ceva uimitor în versetul 51, "Dar lucrul acesta nu l-a spus dela el; ci, fiindcă era mare preot în anul acela, a prorocit – prin voia lui Dumnezeu, cu acordul Lui – că Isus avea să moară pentru neam." Gândiți-vă la asta. Dumnezeu a scos cuvintele acestea din gura lui Caiafa. Dumnezeu le-a pus acolo. Dumnezeu are o explicație. La un anumit nivel, acestea sunt cuvintele lui Caiafa, și explicația Lui este una. La un alt nivel acestea sunt cuvintele lui Dumnezeu, și explicația Lui este alta. Și ce vreau să spun aici că cuvintele acestea au pecetluit moartea Lui. Aceste cuvinte au fost mandatul morții lui Isus. Dumnezeu a spus aceste cuvinte. Caiafa l-a vrut pe Isus mort și să-L înlăture din cale lui, deci a spus aceste cuvinte. Și Isus S-a vrut pe Sine mort, și Dumnezeu l-a vrut pe Isus mort și înviat, împărățind, și triumfător peste tot pământul. Și El a spus aceste cuvinte. El nu a ajuns aici târziu și a spus, "O, ce mă voi face cu aceste cuvinte?" El a spus aceste cuvinte.

    Asta este uimitor! Adică toată viața mea e bazată pe lucruri de genul acesta. Crezi că la problemele tale, Dumnezeu spune, "Ce voi face în privința asta? Acea dezordine teribilă; Mă voi descurca." Nu așa este Dumnezeul meu. Prorocia lui Caiafa, el a vorbit cuvintele Domnului, și Dumnezeu a spus că unul ar trebui să moară pentru oameni, pentru ca tot neamul să nu piară. Dumnezeu a spus, "Este în folosul vostru să moară un singur om pentru norod, și să nu piară tot neamul." Dumnezeu a spus, "este în folosul vostru"! Dumnezeu a spus, "Este în folosul vostru"! Dumnezeu a spus, mai în folosul vostru, bineînțeles, mai bun decât orice plan din univers. De un infinit de ori mai bun să moară. Îl iubesc pe Dumnezeu! Îl iubesc pe Dumnezeu! El a făcut asta. Avându-te pe tine în minte! Asta e mai târziu, la numărul 5. Suntem la numărul 1. Este prea bun ca să aștepți. Prin urmare, moartea lui Isus nu a fost, în principal, o serie de evenimente tragice pe care Dumnezeu le-a schimbat în bine, a fost o serie de evenimente iubitoare pe care Dumnezeu le-a pregătit pentru bine. Dumnezeu Însuși I-a servit mandatul morții Fiului Său. El nu doar a prezis asta, ci a și dezlănțuit. Acest cuvânt de prorocie l-a dus pe Isus în Ghetsimani și l-a arestat. Nu era nici o scăpare, pentru că Dumnezeu a vorbit pentru noi. Este mai bine. Acesta a fost numărul 1.

    Numărul 2: Substituția este miezul credinței creștine. Înțelege asta dacă vrei să înțelegi ceva. Substituția este miezul credinței creștine. Ei merg la orice emisiune de interviuri și întreabă, "Care este miezul credinței tale?" Spune cuvântul "substituție". Și apoi, când te întreabă la ce te referi, dă-i drumul! Versetul 50, "Oare nu vă gândiți că este în folosul vostru să moară un singur om pentru norod, și să nu piară tot neamul?" Versetul 51, a doua parte, "A prorocit că Isus avea să moară pentru neam." În mintea lui Caiafa, substituția era aceasta: "Îl omorâm pe Isus, și așa romanii nu ne vor omorî pe noi. Îl substituim pe Isus pentru noi." În mintea lui Dumnezeu substituția era: "Eu îmi voi da Fiul la moarte ca să nu trebuiască să muriți voi." Dumnezeu Îl substituie pe Isus pentru dușmanii Lui.

    Acum mă întreb ce părere aveți despre cuvântul "a omorî"? Stau în fața computerului meu și mă gândesc, ar trebui să spun asta? Ar trebui să spun că Dumnezeu L-a omorât pe Isus? Cuvântul "a omorî" te face să te gândești la păcat, la ceva greu, ceva cu privire la crimă. Are așa multe conotații, n-ar trebui să spun asta: Dumnezeu L-a omorât pe Isus. Nu vreau să fac ca cineva să se poticnească, nu vreau să Îl vedeți pe Dumnezeu într-un mod greșit. Acesta este motivul pentru care am spus-o și, probabil, o voi spune din nou înainte să termin. O spun din cauza modului în care Dumnezeu a vorbit în Isaia 53. Voi citi doar câteva versete, voi le știți pe acestea. Acesta este probabil cel mai important din Vechiul Testament, pentru că aflăm ce voia Isus să facă 700 de ani de atunci încolo. Versetul 4, "Și noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu." De Dumnezeu, lovit de Dumnezeu. Sau, versetul 6, "...dar Domnul a făcut să cadă asupra Lui nelegiuirea noastră a tuturor," Zdrobit, așa cum spune în versetul 10, "Domnul a găsit cu cale să-L zdrobească prin suferință..." Eu nu mi-aș permite să vorbesc așa dacă nu aș fi văzut în Biblie. Nu m-aș risca. Deci, subsituția – Dumnezeu luându-L pe Fiul Său și punându-L exact acolo unde aparține și zdrobindu-L, în loc să mă zdrobească pe mine. Acesta este miezul credinței noastre. Dacă vrei vreodată să depui mărturie pentru miezul credinței noastre, spune asta! Noi suntem oamenii care au crezut că Dumnezeu ne-a substituit cu Fiul Său pentru ca păcătoșii să poată trăi pentru totdeauna. Păcatele sunt iertate în El ca și familie a Lui. Aceasta este credința noastră și poți să o spui foarte ușor. Infinit de glorios. Acesta a fost numărul 2. Substituția este miezul credinței creștine.

    Numărul 3: Este un viitor pentru oamenii din Israel, ca o națiune mântuită și ca o parte din Trupul cumpărat cu sânge a lui Hristos. Și o spun din nou. Este un viitor, adică pentru această zi, este un viitor, acum, pentru poporul Israel – nu pentru Israelul spiritual, dar Israelul etnic – și aceștia vor deveni parte din Trupul răscumpărat al lui Hristos prin sânge, ca popor al Lui. Acum, aceasta este o mare controversă, și nu voi argumenta acum; am încercat asta în Romani 11, când am predicat cartea Romani în Garry (USA). Menționez asta pentru că este atât de proeminent aici și vreau ca voi să știți cum văd eu acest text și ce implicație masivă cred eu că are. Creștini minunați, pe care îi iubesc din toată inima și cu care mi-ar plăcea să petrec timpul, dacă nu sunteți de acord cu mine, deci trebuia să știți și asta.

    În mijlocul versetului 51, Caiafa a prorocit – adică Dumnezeu vorbea – că Isus avea să moară pentru neam. Nu doar evrei individuali, interpretez eu, dar pentru popor. În final, poporul Israel ca întreg va fi salvat. Nu doar Israelul indiviual trecut, care a refuzat să-L accepte pe Fiul, știm că sunt osândiți pentru că fariseii Îl refuză pe Isus. Oamenii au fugit în regatul din nord, sud, est, vest și fiii din regat sunt trimiși în întrunericul de afară, nu doar evreii individuali sunt salvați, nici un individ din orice altă religie nu este salvat. Și spun că a muri pentru popor înseamnă să pecetluiască înțelegerea pentru popor ca poporul într-o zi să se strângă în jurul lui Mesia Isus și să fie salvat.

    Săptămâna trecută am dat niște cuvinte provocatoare și am să vă mai dau acum niște propoziții provocatoare. Cuvintele provocatoare de săptămâna trecută erau că nimeni nu poate fi salvat decât dacă devine evreu – care înseamnă că toți trebuie să creadă în Isus Mesia și să fie uniți în El, seminția lui Avraam, ca sa devină moștenitori a promisiunilor făcute lumii prin Avraam. E singurul mod prin care poți fi un moștenitor a promisiunilor făcute lumii prin Avraam, să devii o sămânță de-a lui Avraam în Isus prin credință. Iată care este propoziția care dă de gândit astăzi. Poporul evreu nu poate fi salvat decât dacă face parte din biserica creștină – care înseamnă că salvarea lor în Isus Hristos vine la ei doar prin Isus Hristos Mesia și venind la Isus ei se alătură nouă neamurilor într-un singur Trup, numit Biserică.

    Deci, așa cum am citit eu în Vechiul Testament și în cartea Romani, nu pot sări peste adevărul că înțelegerea lui Dumnezeu cu Isrelul etnic este irevocabilă. Și nu va fi satisfăcut în plinătatea lui până când câteva generații viitoare din Israelul etnic, ca întreg se întoarce la Dumnezeu și este salvat când devine parte a Trupului lui Hristos cu neamurile. Romani 11:11, Pavel zice, "Întreb dar: "S-au poticnit ei ca să cadă? Nicidecum! Ci, prin alunecarea lor, s-a făcut cu putință mântuirea neamurilor, ca să facă pe Israel gelos." Și așa tot Israelul va fi salvat. Este o aplicație pentru viața voastră, credeți sau nu. Nu este politic. Citiți ce am scris pe blog dacă vă întrebați ce cred despre ce sunt aceste aplicații politice. Probabil că va trebui să scriu încă una după predica acesta. Vom ajunge la aplicații într-un moment. Acesta este adevărul numărul 3.

    Numărul 4: Sângele lui Isus are o biserică diversă din punct de vedere rasial și etnic. Versetul 51, "A prorocit că Isus avea să moară pentru neam." Și nu numai pentru neam, dar și să adune laolaltă copiii lui Dumnezeu care sunt împrăștiați peste hotare. Ce înseamnă aceasta? Înțelesul de aici este că Isus a murit să adune toate popoarele. Vă spun îndată de ce cred asta. Să adune toate popoarele împrăștiate peste tot în lume, în toate grupurile din lume din orice etnie și din orice rasă – asta înseamnă "împrăștiat". "Copiii lui Dumnezeu sunt undeva acolo, Eu mor ca să-i aduc. Eu îi voi aduna prin sângele Meu." Asta spune El. Acum, unul din motivele pentru care eu cred că analogia în capitolul 10, versetul 16, unde Isus spune, "Mai am și alte oi, cari nu sînt din staulul acesta; și pe acelea trebuie să le aduc. Ele vor asculta de glasul Meu, și va fi o turmă..." Vedeți analogia? Deci argumentul meu aici este că Ioan a spus aceleași cuvinte ca în versetul 51 din capitolul 11 cum a spus Isus în 10:16. Acolo spune că Hristos își dă viața pentru oi, și nu numai pentru oile acestea, ci și pentru oile care nu sunt din staulul acesta și să le adune într-un singur staul, aici spune că El moare ca să adune copiii lui Dumnezeu - oi împrăștiate, laolaltă. Acesta a fost primul motiv.

    Al doilea motiv al meu este pentru că Ioan însuși, în cartea Apocalipsei 5:9 scoate în evidență explicit în termenii popoarelor. Scrie așa: "Prin sângele Tău – același lucru ca: El va muri ca să adune copiii lui Dumnezeu -, prin sângele Tău ai răscumpărat oameni pentru Dumnezeu din orice trib, limbă, oameni, popor și i-ai făcut un singur regat." Exact același gând ca în Ioan 11:51. Aceștia sunt copiii lui Dumnezeu, care sunt undeva acolo, aleși să facă parte din familia Trupului răscumparat al lui Isus prin sânge. Deci ideea de aici este că moartea lui Hristos are efecte dincolo de răscumpărarea Israelului, dar incluzând Israelul odată cu celelalte popoare – aceasta este efectul pe care sângele îl are. Adună oameni care erau răi - copiii lui Dumnezeu împrăștiați laolaltă din orice rasă și etnie. A fost un studiu despre armonia rasială la o conferință pentru păstori în urmă cu un deceniu, și principala mea teză a fost: armonia rasială și armonia diversității nu este o problemă socială! Este o problemă care ține de sânge - asta vă spun.

    Numărul 5: În interiorul, fiți atenți, în interiorul ofertei universale a salvării, pe care o știm din Ioan 3:16, nu-i așa? "Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea ca oricine..." Înăuntrul ofertei universale a salvării, Dumnezeu are un design particular în moartea Fiului Său. Să convertească aleșii, copiii împrăștiați ai lui Dumnezeu și să-i aducă la El. Deci, în glorioasa ușă deschisă pentru toată lumea, poate să intre oricine. "Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea că a dat pe singurul Lui Fiu, ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică", în acea proclamare glorioasă pe care noi ar trebui să o vestim oriunde am merge, există un design. Nu limita scopurile lui Hristos crucificat pentru obținerea unei oportunități ca noi toți să fim salvați. Nu limita munca crucii pentru aceasta. E adevărat și într-un mod glorios ne eliberează în vecinătate și ne eliberează printre națiuni ca să ne uităm în ochii tuturora și să le zicem, "El te-a iubit și și-a dat singurul Fiu, iar dacă vei crede vei fi salvat". Dar El a făcut mai mult decât atât și este scris aici, mai mult este aici. "Prin sângele Tău ai mântuit oameni pe care Tu Îi aduni, oameni care se numesc copii ai lui Dumnezeu care sunt undeva în lume, aleși înainte de formarea lumii, Efeseni 1:4, pentru adopție, iar Tu ai murit ca să-i aduci. Tu vei face ceea ce ai murit ca să faci în ceea ce privește alegerea Ta. Vei face aceasta să se întâmple și va fi un popor, negreșit. " Isus a murit nu numai să ofere lumii salvare; El a murit ca să aducă copiii Lui la El, să învingă răzvrătirea lor și să-i adune într-un mod omnipotent la El.

    Acestea au fost cele 5 adevăruri, iar acum cele 5 aplicații ale adevărurilor pentru viața ta.

    Numărul 1: Bethlehem, fii puternică în fața vremurilor grele și a înfrângerilor aparente din viața ta, pentru că Dumnezeu nu numai că privește și așteaptă să transforme totul în bine, ci este și la mijloc de la început, plănuind-o pentru binele tău. Din afară, cuvintele lui Caiafa par a fi un plan ostil, uman care-L va duce pe Mesia la ruină - așa părea. Dacă tot ce puteai vedea era uman, văzând, ai spune că este teribil! Această Curte Supremă tocmai a semnat condamnarea la moarte a lui Isus, iar El este cel mai bun om care a trăit. Aceasta este nedreptate infinită. Asta e tot. Dar nu e adevărat. Acesta este modul în care mulți dintre noi gândim despre problemele noastre, nu-i așa? Chiar acum ești în mijlocul a așa ceva. Chiar ești. Unii într-o situație mai urgentă decât ceilalți, și altele despre care nici măcar nu știți. Dar chiar acum ești în mijlocul a ceva, la care, dacă te-ai uita în acest mod, nu ar fi nicio soluție. Nu este nicio soluție, este doar dezastru, asta e tot ce este. Căsnicia mea este un dezastru, copiii mei sunt un dezastru, slujba mea este un dezastru, sănătatea mea este un dezastru, asta e tot. Și eu vă spun că nu este așa. Creștini, nu este așa! Îmi spun asta mie de așa multe ori. Cum supraviețuiți voi cu asta? Nu știu. Eu nu aș putea. Deci, creștini, nu judecați după aparențe, încredeți-vă în Dumnezeul suveran că El plănuiește orice lucru pentru binele vostru și pentru mai mult bine în lume decât v-ați putea imagina. Nu îmi pasă cât de imposibil pare acum. Acest lucru ar avea nevoie de o predică, vedeți? Cinci predici, dar... Aplicăm adevărul numărul 2.

    Numărul 2: În fața păcătuirii voastre continue, în fața păcătuirii mele continue; iubesc acest program cu John Piper; în fața păcătuirii mele și a tale continue, liniștiți-vă la gândul că inima creștinității este substituția. Caiafa a spus că Îl ucide pe Isus, pentru ca romanii să nu îi ucidă pe ei. Dumnezeu a spus, "Îl dau pe Fiul Meu ca să nu muriți voi." El însuși a purtat poverile noastre în Trupul Lui, Hristos a suferit, Cel neprihănit pentru cel păcătos, ca să ne aducă la Dumnezeu. Când Satan și conștiința ta, el probabil o face acum, o va face când îți vei pune capul pe pernă seara sau când te trezești dimineața, depinde dacă ești o persoană tristă dimineața sau seara; Satan și conștiința ta vor conspira să te termine. Și câteodată va fi așa de greu că te vei întreba dacă mai ești creștin. Și eu spun că nu este nimic, la momentul morții tale, sau dimineața devreme sau noaptea târziu, ori de câte ori satan și conștiința ta te slăbesc de puteri, nu este nimic mai liniștitor decât să arunci în fața lui Satan substituția. Doar întipărește-ți acea muncă în mintea ta. "El L-a pus pe Fiul său în locul meu, Satan. El le-a luat pe toate, a plătit tot, a avut grijă de tot. Ce faci tu aici? Dispari!" Tu cum lupți? Cum rămâi în viață în lumea aceasta din punct de vedere spiritual, fără doctrina substituției?

    Numărul 3: Existența uimitoare a poporului evreu în ziua de astăzi, doar existența lor astăzi și, dacă am dreptate, certitudinea salvării lor viitoare ca popor este un semn în secolul 21 că Dumnezeu există și ca Își respectă promisiunile. Și dacă Își respectă promisiunile pentru Israel, le va respecta și pentru tine care crezi în Mesia și faci parte din familia Lui.

    Anne Rice, scriitoare care scrie despre vampiri, atee de 30 de ani, până acum 6 ani, acum scriitoare de carți creștine. Ea cum a fost salvată? Știți? Vă voi citi. Ea a scris asta în cartea "Hristos Domnul" în 2005. "M-am poticnit într-un mister fără o soluție, un mister așa imens încât am renunțat să caut o explicație deoarece tot misterul trăda credința. Misterul era supraviețuirea evreilor. A fost acest mister care m-a adus înapoi la Dumnezeu." Nu luați asta asa de ușor, că evreii trăiesc 2000 de ani după Holocaust și după Pogrom, ură după ură.

    Numărul 4: Dacă iubim doctrina substituției, noi vom iubi ceea ce El a cumpărat prin ea. Prin urmare, diversitate în trupul lui Hristos. Acest lucru l-am spus și săptămâna trecută, creștinii nu sunt înguști la minte, nu? Nu avem o gândire limitată să spunem: "De ce se mută în cartierul meu, de ce toți refugiații aceștia, de ce toți acești oameni vin în orașul meu?" Ce? Orașul tău? Orașul tău este Ierusalim, în Rai. Noi suntem străini aici. Ei aparțin acestui loc, noi nu. Noi suntem refugiații. Și gândirea noastră este în așa fel încât ne place așa. Așa că hai să vedem ce poți, diversitate! Nu? Îmi doresc ca biserica să fi gândit așa. Creștinii nu au o gândire limitată, ei au o gândire bogată. Noi ne bucurăm de diversitatea cumpărată cu sânge, nu pentru că suntem activiști, dar pentru că noi Îl iubim pe Isus și pentru ce a murit. Este mai bine ca unul să moară ca să îi poată aduce pe toți copiii lui Dumnezeu care sunt împrăștiați printre toate neamurile, și toate etniile, și toate limbile, iar noi spunem, "Da, da, da!" Și apoi facem ce putem la nivelul minim ca să facem puțin să arate cum ar trebui, iar aici apar toate problemele. E ușor să vorbim la nivel general, dar când începi să lucrezi la aceasta, la orice nivel, apar probleme. Și e bine.

    Numărul 5: În sfârșit, designul lui Dumnezeu în moartea lui Hristos ca să poată să convertească și să-i adune pe copiii Lui împrăștiați ar trebui să aibă două mari efecte asupra ta, cel care crezi. Deci, în oferta universală a Evangheliei, Ioan 3:16, designul particular, Ioan versetele 51 și 52, ca să adune în mod efectiv pe copiii Lui împrăștiați printre toți oamenii, acel design ar trebui să aibă două mari efecte asupra ta.

    Efectul 1: Ar trebui să-ți dea o credință tare ca piatra în succesul crucii. Crucea lui Hristos nu este doar o creație a posibilității care depinde de răspunsul oamenilor. Nu este nici o garanție a succesului în asta. Crearea unei posibilități care depinde de simplul răspuns al oamenilor. Atunci s-ar fi putut renunța la întreaga lucrare dacă era vorba doar de crearea unei posibilități care depinde de tine. Dacă doar atât înseamnă crucea, unde îți este credința în puterea invincibilă pe care crucea o va sădi? Și răspunsul este pentru că înăuntrul acesteia, este acest design, "Eu îmi voi aduna copiii fără greșeală. Eu i-am cumpărat." Deci acesta e primul efect. Credința mea că Dumnezeu în lucrarea de pe cruce nu poate eșua. Din această cauză.

    Acesta e al doilea efect, mai personal. Cred că poate fi simțit mai personal. Foarte mulți credincioși nu experimentează acest lucru, deci sper ca Dumnezeu să reverse Duhul Său Sfânt chiar acum, să sensibilizeze inimile și să le cerceteze. Dumnezeu vrea ca tu, creștinule, să simți, să experimentezi că ești iubit într-un mod intens și personal. Particular, personal și special prin cruce. Vedeți, așa de mulți creștini care ratează acest punct în particular se gândesc că, atunci când Hristos a murit, El a creat o posibilitate. Dacă pun în aplicare acestă posibilitate, atunci se transformă în dragoste pentru mine. Sunt mult mai multe lucruri de care Dumnezeu vrea să te bucuri decât că Dumnezeu a dat posibilitatea ca tu sa faci parte dintr-o familie. Biblia ne învață că El te-a ales înainte de formarea lumii ca să fii într-o familie. Apoi, când Hristos a murit, a murit cu intenția particulară că tu vei fi adunat dintre toți oamenii din lume. Tu, tu vei fi adunat, tu. Nu în general, ci tu vei fi adunat. Apoi, trimite Evanghelia și Duhul Sfânt triumfă în dragoste peste răzvrătirea ta. Trezește credința și te aduce la El și, de atunci încolo, îți arată cum ar trebui să te simți iubit în mod personal.

    Permiteți-mi să vă intreb ceva. Galateni 2:20 a fost un motto de când eram la facultate în anul II, "Am fost răstignit împreună cu Hristos, și trăiesc... dar nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăiește în mine. Și viața – asta este partea importantă – pe carte o trăiesc acum în trup, o trăiesc în credință în Fiul lui Dumnezeu, care m-a iubit." Ce gândiți, ce simțiți cand spuneți asta? "Care m-a iubit pe mine!" Nu înseamnă doar că El ți-a oferit dragoste și tu ai acceptat-o. Nu doar asta înseamnă. Înseamnă că te-a convins cu dragoste, te-a cucerit cu dragoste, te-a trezit cu dragoste, te-a cumpărat cu dragoste, te-a satisfăcut cu dragoste și acum tremurând și fericit trăiesti prin această dragoste.

    O, dacă ai experimenta asta! O, dacă ai experimenta asta! Așa de mulți creștini trăiesc cu un nivel mai puțin decat acesta. El a aruncat o dragoste salvatoare, toată lumea iubea la fel, iar eu am apucat acea dragoste. Și asta mă face al Lui. Nu este nimic ciudat la acea dragoste. E aceeași dragoste pe care a avut-o și pentru cei pierduți care merg în iad. Nu, nu, nu asta e imaginea. Imaginea este că El a aruncat-o și prin sângele Lui, El a cumparat modul în care tu să ajungi la ea. A cumpărat modul prin care tu să ajungi la ea. Ți-a luat mâna și a pus-o acolo. A ales să facă asta miliarde de ani în urmă. Nu te gândi la probleme, în principal teologic, când auzi acest lucru, gândește-te în principal la mulțumire fără cuvinte. Este o lărgime în mila lui Dumnezeu, este o lărgime ca a mării, ușa este deschisă. Dacă tu vii la Hristos pentru viață, vei fi capabil să vorbești așa. Și poți veni. Dacă vrei să vii poți veni. Dacă nu vei veni va fi pentru că nu vrei să vii și vei fi vinovat. Dumnezeu nu va fi responsabil pentru condamnarea ta, nu va fi. Și, dacă vei veni, vei știi că m-a iubit înainte de formarea lumii, mi-a scris numele într-o carte, a murit pentru mine, m-a convins cu dragoste, m-a trezit cu dragoste, m-a cucerit cu dragoste, m-a satisfăcut cu dragoste și acum trăiesc în acea dragoste.

    Tată, cer să îi atragi pe toți acești oameni la Tine. "Dacă Hristos e înălțat, îi voi atrage pe toți la Mine", așa Îți aduni copiii, pe toți. Aplică aceste 5 adevăruri în viața noastră pentru gloria numelui Tău Mare și pentru binele sufletului nostru, pentru binele poporului Israel. Mă rog pentru convertirea lor, Doamne, pentru diversitatea Bisericii Tale și pentru bucuria preaiubiților Tăi. În Numele lui Isus, amin.

 

 



Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 1455
  • Export PDF: 4
  • Gramatical corect
  • Cu diacritice
  • Conținut complet
Opțiuni