Este normal să căutăm mai multă bucurie
Autor: John Piper  |  Album: Diverse  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de emasuciu in 23/12/2021
    12345678910 0/10 X
Sursa originala: http://www.desiringgod.org/

Haideți să ne rugăm împreună. Tată mă rog pentru putere, pentru a avea cuvânt și urechi de auzit. Să înțelegem corect cum ne îndrumă Cuvântul Tău să căutam bucuria, să pricepem Cuvântul și să avem succes în lupta aceasta în lucrarea noastră. Mă rog în Numele lui Isus. Amin.

În primul mesaj am discutat despre o viață trăită pentru a experimenta bucuria izvorâtă din Hristos, înspre satisfacția vieții de acum și viața veșnică. O astfel de viață este esențială, necesară pentru glorificarea lui Dumnezeu după cum și merită. Întregul mesajul a fost concentrat pe relația pe vertical, nu cea pe orizontal. Accentul a fost pe faptul că atunci cand il glorifici pe Hristos experimentezi bucuria în El. Hristos dă bucurie și bucuria Îl glorifică. Ideea era că nu această bucurie în Hristos este cheia pentru a iubi oamenii. Viața creștinului este menită să experimenteze bucurie maximă în Hristos ca și cheia glorificării lui Dumnezeu și dragostea pentru aproapele. Dacă acceptați un mod de viață care ignoră sau se opune acestei căutări a bucuriei în Hristos, nu te vei închina lui Dumnezeu și nu vei putea iubi oamenii cum ar trebui. Motivul pentru care menționez lucrul acesta este că felul în care suntem chemați să iubim oamenii, trezește pentru mine o luptă care este diferită de relația pe plan vertical. Nu voi vorbi de ultimele șapte decenii din viața mea în lupta acesta, ci voi vorbi de ceva mai recent, ucru care vă va fi de mai mare folos și mai ușor de gestionat in mod special relația dintre oamenii care iubesc. Pe plan orizontal este o luptă diferită decât cea pe plan vertical, ele nu sunt la fel.

Haideți să vedem cum arată bucuria venită din Hristos pe plan vertical și legătura dintre relaționarea între oameni. Dragostea autentică pentru oameni, dragostea care Îl onorează pe Hristos, este bucuria peste măsură din Dumnezeu care împlinește nevoile aproapelui. În primul rând este bucuria în Dumnezeu, care se revarsă spre oameni. Când predic îmi place să reformulez și nu știu dacă oamenii înțeleg de ce fac asta. Bucuria în Hristos este efortul de a ne extinde bucuria în Hristos prin includerea altora în această bucurie. Este puțin diferit decât a spune doar că dragostea este revărsarea bucuriei în Dumnezeu, care împlinește nevoile oamenilor. Diferența nu este că una are la bază bucuria în Dumnezeu și cealaltă nu are aceeași bază. Nu aceasta este diferența! Una este pasivă, primește bucuria care mai apoi dă peste iar cealaltă este mai activă și include căutarea noastră după mai multă bucurie, prin acțiunile care măresc bucuria în Hristos. Nu sunt la fel și necesită diferite modalități de obținere.

Dacă a doua definiție a dragostei este adevărată și biblică, o voi pune la încercare chiar acum si voi căuta argumentele de susținere. Dacă este efortul activ de a acționa cu dragoste, să iubești oamenii, pentru ca dragostea mea în Hristos să crească, atunci trebuie să mă lupt pentru bucurie în două modalități destul de diferite. Voi vorbi în mod special despre a doua luptă pentru că în domeniul acesta m-am confruntat recent încercând să descopăr lucruri despre mine și Cuvântul lui Dumnezeu cu privire la bucurie și dragoste. Primul nivel este experiența fundamentală a bucurie în Hristos si lupta de a-L vedea pe El exact cu este prezentat în Cuvântul Lui. Savurați ceea ce găsiți în Cuvânt pentru a avea bucuria care dă peste. Acesta este punctul esențial în care începe viața creștină. Experiența fundamentală de a-L vedea pe El cum este prezentat cu advărat este un miracol de la Duhul Sfânt și vine odată cu nașterea din nou. 2 Corinteni 4:4-5 spune că orbirea a fost îndepărtată și vedem lumina evangheliei și gloria lui Hristos. Aceasta este comoara noastră, acesta este începutul nostru.

Motivul pentru care spun că este o luptă pentru lucrul acesta este că deși este un moment de turnură să fii născut din nou și să primești justificarea lui Hristos, este un proces prin care bucuria trebuie păstrată, susținută și intensificată pe parcursul timpului, ori s-ar putea să o pierzi. Noul Testament cere strategii, modalități prin care să continuăm să-L vedem pe Hristos, să ne bucurăm de Hristos pentru a avea ce revărsa înspre alții. Lupta pentru bucurie la primul nivel este totdeauna lupta de a-L vedea pe Hristos cum este El, cu efortul de a asculta; suntem împăcați și încrezători în Dumnezeu. Ascultarea nu produce bucurie, iar bucuria duce la supunere. Acesta este modul în care vorbesc de obicei despre lucrurile acestea. Este adevărat, este esențial și dacă pierzi bucuria aceasta, pierzi totul ca și creștin. Prin ascultarea ta încerci să ajungi la bucurie și totuși nu ai nicio bucurie.

Dar este un al doilea nivel în care luptăm pentru bucurie pe care îl voi analiza împreună cu voi. Un efort conștient, de a face acțiuni practice din dragoste, pe care dacă le faci experimentezi mai multă bucurie în Hristos. Nu este ca și cum dacă iubești oamenii există bucurie într-o altă realitate care e mai bună și mai mare decât Isus, nu. Argumentul este că există o modalitate de a-L vedea pe Hristos în evanghelie, un mod frumos care schimbă toate comorile celelalte în “gunoi” și Îl transformă pe El în comoara ta cea mai mare. Voi susține că momentul acela întărește și face posibilă revărsarea dragostei, dar de asemenea te trezește la realitatea că dacă experimentezi acel surplus, dacă Îl cauți mai mult pe El prin dragostea aceasta, ți se va descoperi mai mult din Dumnezeu prin dragostea aceasta pentru oameni.

Am impresia că înțelegerea acestor lucruri a fost puțin mânjită în ultimii 20-30 de ani. Cred că este o confuzie destul de semnificativa cu privire la răspunsul nostru în legătură cu multele porunci din Noul Testament. Porunci cu privire la lucrurile pe care trebuie să le facem și ce să nu facem. S-a produs un derapaj în felul în care predicatorii prezintă poruncile evangheliei, în Noul Testament. Am să vă explic la ce mă refer. Lucruri de genul: întreceți-vă unul pe altul în felul în care oferiți onoare, nu fiți leneși în râvnă, fiți răbdători în încercări, în rugăciuni necurmate, contribuiți la nevoile sfinților, arătați ospitalitate, binecuvântați pe cei ce vă persecută, trăiți în pace unul cu altul, nu răsplătiți nimănui rău pentru rău, nu vă răzbunați, îndepărtați minciuna, nu lăsați să apună soarele peste mânia voastră, cel ce fură să nu mai fure. Nici un cuvânt rău să nu vă iasă din gură, îndepărtați orice amărăciune și mânie, fiți buni unii cu alții, să nu se audă de imoralitate sexuală între voi. Să nu existe nici obscenitate, nici vorbire nesăbuită sau glume murdare. Nu vă îmbătați de vin, copii ascultați de părinții voștri, și sute de alte porunci. Acestea sunt din Romani 12 și Efeseni 4. Sute de imperative. Sunt 130 de porunci doar în Iacov! Cum sunt legate aceste porunci din Romani și Efeseni, nu legile lui Moise, de evanghelia mântuirii? Ce legătură au cu dragostea, bucuria, cu mărirea bucurie în viața aceasta și cea viitoare? Nu vă place cuvântul acesta, dar “poruncă” este cuvântul potrivit. Sună mai bine când spui “principii?” “Prin aceasta știm că Îl cunoaștem: dacă păzim poruncile Lui.” Aceleași porunci, același cuvânt precum în Efeseni 2 “desființând Legea poruncilor.” 1 Ioan 3:24 “Cel ce păzește poruncile Lui rămâne în El, iar El în acesta.” Nu poate exista bucurie fără a rămâne în Dumnezeu. 1 Ioan 5:2 “Prin aceasta știm că-i iubim pe copiii lui Dumnezeu: prin faptul că Îl iubim pe Dumnezeu și împlinim poruncile Lui.” Aceștia sunt oamenii noului legământ, oameni plini de Duhul Sfânt, cărora li se spune că trebuie să păzească poruncile lui Dumnezeu. 1 Corinteni 7:19 “Circumcizia nu este nimic și necircumcizia nu este nimic, ci ascultarea de poruncile lui Dumnezeu este importantă.” Acesta este motivul pentru care am folosit cuvântul porunci, este un cuvânt provocator. Poruncile apostolice ar fi mai bine spus, principii, este mai ușor. Dar voi spuneti: nu vorbi de porunci! Găsiți lucrurile acestea în Biblie și nu suntem chemați să iubim un sistem mai presus de Biblie.

Ceea ce mi-am propus să fac prin mesajul acesta, este să vă arăt lucrurile cu care mă confrunt, lupta mea pentru bucurie la primul nivel, efortul de a-mi spori bucuria în Hristos, prin acțiunea ascultării poruncilor. Simt vibrațiile oamenilor centrați pe scripturi când explic lupta mea pentru bucurie, în termenii supunerii poruncilor, și simt cum nu le pică bine. Singura strategie adecvată de a lupta pentru bucurie este să îi trimiți pe oameni înapoi la evanghelie! Ca oamenii să spună că Isus a murit pentru păcatele lor, sunt iertați, sunt iubiți, sunt acceptați, sunt justificați. Dar nu le poți spune să alerge după supunere, după împlinirea poruncilor apostolice pentru a găsi bucuria deplină în Hristos. Pare a fi mult prea legalistic, ca și cum ai câștiga ceva prin ascultarea ta. Deci este acesta modul corect de a ridica întrebarea cu privire la căutarea bucurie? Nu este strădania aceasta opusă odihnei la care suntem chemați în evanghelie? Cum poate dragostea să fie roadă. Nu poți forța roadol să crească! Nu te poți strădui pentru roadă. Nu ți se pare, Piper că pui întrebarea complet greșit? Nu este evident că bucuria este un dar? Precede și face posibile acțiunile izvorâte din dragoste. Nu în mod invers, ca și cum faptele bune produc bucurie. Dacă lucrul acesta ar fi adevărat, cum mai poți numi bucuria rodul Duhului Sfânt? Nu este evident că îi împingi pe oameni înspre o configurare greșită? Nu, nu este evident absolut deloc, și veți vedea imediat de ce. Este evident lucrul acesta dacă înțelegerea ta este limitată, dacă spicuiești din Biblie.

Sunt două nivele la care mă lupt pentru bucurie și voi vorbi în mod special despre al doilea. Dar primul nivel este atâta de esențial și sper să nu credeți că îl abandonez cumva. Am să-l descriu din nou și vă voi oferi și un text. La primul nivel păstrăm, susținem, intensificăm bucuria inițială dată de Dumnezeu, care vine prin nașterea din nou și credință, justificarea prin credință, din acceptarea lui Dumnezeu, iertarea vinovăției, promisiunea că sunt asigurat pe veci în El. Bucuria aceasta este dată ca un dar la convertire și nu poate fi răpită pentru că este adânc înrădăcinată în lucrarea de mântuire a lui Dumnezeu, prin Hristos. Vedem lumina evangheliei și a gloriei lui Hristos și aceasta este comoara care satisface sufletele noastre. Isus a numit-o comoară în Matei 13:44 “o comoară ascunsă într-un ogor, pe care un om, găsind-o, o ascunde și, de bucurie, se duce și vinde tot ce are și apoi cumpără ogorul acela.” Pavel încheie explicația prin care primim această comoară, în 2 Corinteni 4:4 “dumnezeul veacului acestuia a orbit mințile necredincioșilor, ca să nu strălucească asupra lor lumina Evangheliei slavei lui Hristos.” iar versetul 6 rezolvă problema: “Fiindcă Dumnezeu, Care a spus: “Să strălucească din întuneric lumina!” Este Cel Ce a strălucit în inimile noastre, să ne dea lumina cunoașterii slavei lui Dumnezeu în fața lui Isus Hristos.” În următorul verset o numește comoară. “Dar noi avem comoara aceasta în niște vase de lut.” Comoara este de a-L descoperi așa cum este El. Convertirea este începutul bucurie, iar fără aceasta nu există dragoste! Nu există o dragoste care să îl glorifice pe Hristos dacă nu începe din punctul acesta. Subliniez lucrul acesta ca să nu credeți că lupta despre care voi vorbi la al doilea nivel anulează primul, îl diminuează și îl face mai puțin esențial.

Felul în care această primă bucurie se leagă de dragoste, se găsește în 2 Corinteni 8:1-2 pasajul meu preferat, “Vă facem cunoscut fraților, harul lui Dumnezeu, care a fost dat în bisericile din Macedonia,” (harul a fost turnat, care iartă păcatele, întărește dragostea și acceptarea lui Dumnezeu) Pentru că într-o mare încercare a necazului, belșugul bucurie lor... ” Deci harul a venit, bucuria a crescut peste măsură, “Și adânca lor sărăcie au revărsat din belșug o bogăție a generozității lor.” Am vorbit despre paradigma aceasta de multe ori, de sute de ori. Vreau ca oamenii să cunoască harul, bucuria revărsată și dragostea. Da! Vreau să fiu un om care se bazează pe Biblie! Nu un hedonist! Unii dintre voi sunteți expuși pentru prima oare acestui hedonism creștin, și vă gândiți că lucrurile acestea sunt periculoase. Puteți aplica orice verset prin prisma aceasta. Nu și dacă ați fi crescut în casa lui Bill Piper și Rut care eram oamenii Bibliei! Slavă Domnului pentru fundamentaliști! Să facă Domnul să fie tot mai mulți dar au de eliminat unele colțuri pe ici pe colo, nu toate, dar multe dintre ele. Lucrurile acelea sunt pentru o altă predică și o altă conferință. Bucuria care vine prin justificare, prin credință, acceptare și iertare, îi face pe oameni să sară în sus și să danseze se revarsă în dragoste. Nu este descrisă ca fiind dobândită prin ascultare, ci țâșnește ca un izvor care se revarsă. Este un miracol pe care nu vreau să îl contaminăm. O, amestecă ascultarea ca și condiție a justificării! Nu! Acesta a fost totdeauna modelul în care am explicat hedonismul creștin: Dragostea pentru oameni este rezultatul bucuriei în Hristos, datorită a ceea ce spune în 2 Corinteni 8:2 și nu poate fi mai clar. Să crezi scripturile înseamnă să crezi lucrul acesta și să predici Cuvântul înseamnă să predici despre bucurie ca scopul dragostei si anume bucuria la nivel vertical și dragostea între oameni pe orizontal. Despre aceasta vorbește textul din 2 Corinteni.

Întrebarea este, voi sărbătorii această descoperire? Descoperirea hedonismului creștin este uimitoare, și descoperirea dragostei pentru oameni care se revarsă din bucuria aceasta, deci mă voi bucura de descoperirea aceasta în toate zilele mele, aplicând orbește conceptul acesta tuturor textelor biblice? Nu voi face lucrul acesta, pentru că înseamnă mai mult de atât. Este mai multă bucurie, pentru că bucuria în Hristos poate fi gustată. Poate fi gustată în mai multe moduri decât doar prin justificare? Cum rămâne cu efortul conștient de a nu păcătui, de a nu întrista Duhul Sfânt, Efeseni 4:30? Să nu păcătuiți împotriva conștiinței, 1 Corniteni 8:12? Să nu îi fiți plăcuți lui Dumnezeu, 1 Tesaloniceni 4:1? Să nu vă scadă bucuria, lucru pe care îl vom vedea imediat. sau spus într-un alt fel, cum acționăm din dragoste pentru a avea mai multă bucurie? Mai multă bucurie în Hristos, mai multă bucurie decât prin justificarea Lui? Se poate ca lucrul acesta să fie în Biblie? Bucuria aceasta prin nașterea din nou și miracolul prin care ni se deschid ochii să-L vedem pe Isus. Dacă este adevărat că păcatul creștinilor diminuează bucuria în Hristos, dacă este adevărat că faptele făcute din dragoste măresc bucuria în Hristos, atunci lupta pentru bucurie se duce pe două nivele. Primul nivel la care luptăm să Îl vede pe El clar în lucrarea mântuitoare pe cruce, în învierea Lui, în justificarea prin credință, aduce satisfacția sufletului, chiar înainte de a exista vreo acțiune de ascultare din partea noastră. În afară de supunerea de a-L primi ca Domn în viețile noastre, supunere numită credință.

Dacă lucrul acesta este adevărat, atunci mă lupt să păstrez bucuria aceasta, dar dacă îl pot cunoaște mai mult, să savurez, să gust din El prin omorârea păcatelor, (prin a nu accesa site-uri pornografice și a iubi oamenii sau vreun sacrificiu prin care să dau cuiva speranță pentru totdeauna) dacă El îmi oferă mai mult din El, dacă mă atrage la El vreau mai mult! Răspunsul meu este, da, există mai multă bucurie în Hristos, în și dincolo de faptele facute din dragoste. Bucuria poate fi mărită prin omorârea păcatului, prin Duhul Sfânt, Romani 8:13 care vine prin umblarea în ascultare de Legea lui Hristos, 1 Corinteni 9:21. Lege care este cuprinsă în Legea dragostei, care este prezentată în diferite modalități, care fac calea îngustă care duce la viață și puțini o găsesc.

A doua luptă pentru bucurie, nu diminuează importanța crucii și semnificația ei pentru noi, ci lărgește înțelegerea noastră, experiența și bucuria în crucea Lui. Când Hristos Și-a dat sângele, Luca 22:20 spune: “Acesta este sângele Legământului cel Nou.” Identifică sângele Lui cu Legământul cel Nou. Ce înseamnă asta? Înseamnă că a cumpărat Legământul cel Nou cu viața Lui. Noul Legământ este împlinit pentru oamenii lui Dumnezeu prin intrarea lor sub sângele Noului Legământ. Ce promitea Noul Legământ? Ce a fost cumpărat prin sânge? Și dacă experitentați lucrul acesta, experimentați valoarea sângelui. Cu toții știți ce promite în Ieremia 31 și Ezechel 36. Promite iertarea păcatelor! Mulțumită Noului Legământ păcatele mele sunt acoperite. Neprihănirea îmi este aplicată, nu prin ceea ce fac eu, ci prin sângele lui Isus. Ce altceva este promis în Noul Legământ? Ezechel 36:37 “Voi pune Duhul Meu înăuntrul vostru și vă voi face să urmați judecățile Mele, și să le împliniți.” Promisiunea aceasta nu include sângele plus ceva pe lângă, ci doar sângele lui Isus. A plătit pentru lucrul acesta și a murit pentru împlinirea acestor cuvinte. Nu e doar o dorință divină ci este o promisiune împlinită! Suntem calviniști și credem că Dumnezeu prin lucrarea Lui își mântuiește oamenii. Îi mântuiește, îi face sfinți și îi duce în rai. Fără sfințire nimeni nu-L va vedea pe Domnul. Sfințirea nu depinde de voi, ci este lucrarea Duhului, lucrare plătită cu sângele lui Isus. Dacă gustați lucrul acesta în viețile voastre, gustați mai mult din Isus crucificat.

Haideți să vă ofer niște texte pentru a înțelege mai bine. Haideți să mergem în Romani 5:2-5 “Și ne lăudăm în speranța slavei lui Dumnezeu.” Aș spune că bucuria aceasta este dată cu nașterea din nou. Bucuria care este stârnită este o condiție pentru viitorul împreună cu Dumnezeu. Versetul 3 “Dar nu numai atât, ci ne lăudăm și în necazuri.” Deci bucuria aceasta bazată în justificare, în deschiderea unui viitor cu Dumnezeu în glorie, asigurată prin sângele lui Isus. .” dar nu numai atât!” “Și ne lăudăm și în necazuri.” Haideți să urmărim logica apostolică a lui Pavel, observați cu atenție. “Știind că necazul lucrează răbdarea, răbdarea lucrează integritatea, integritatea lucrează speranță.” Am ajuns la speranță, dar am ajuns aici prin suferință. “Iar speranța nu ne face de rușine, întrucât dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în inimile noastre.” În primul rând este bucurie în speranța gloriei lui Dumnezeu, acesta este punctul din care pornim și fără lucrul acesta nici nu putem fi creștini. Apoi vorbește despre bucurie în suferință și voi explica logica să înțelegeți cum se aplică. Ce înseamnă “dar nu numai atât?” Pentru că suferința produce răbdare și stăruință. Când vine suferința ori te mânii pe Dumnezeu, ori ești paralizat, ori experimentezi răbdarea. Nu vreau să sufăr, Dumnezeu a îngăduit suferința totuși și va lucra răbdarea, răbdarea aceasta nu include mânie împotriva lui Dumnezeu. Ce face răbdarea aceasta? Cât durează? O săptămână, o lună, ani de zile? Răbdarea produce integritate, calitatea de a fi pus la test și a fi găsit veritabil. Când răbdarea aceasta apare, ești verificat ca aurul în foc. Rezultatul aurului trecut prin foc și curățat, este integritatea. Deci vine suferința, prin harul cumpărat cu sângele lui Isus, nu mă mânii pe Dumnezeu, mă supun și îmi păstrez bucuria de neclătinat în El, iar rezultatul este că trec testul. Sunt aprobat! Adică, El mi-a dat mai mult decât justificare, m-a ținut departe de blasfemie, a păstrat în mine dragostea pentru El și nu mă comport ca un ipocrit. Sunt un creștin cu integritate, am trecut prin foc, am aur curat în mine, prin har si integritatea lucrează speranță.

Argumentul meu din Romani 8 este că bucuria începe procesul acesta, și o nouă bucurie este găsită în supunerea în suferință. Suferința fără mânie, suferința fără blasfemie, suferința fără mumur împotriva lui Dumnezeu. “Faceți toate lucrurile fără cârtiri.” Când miracolul acesta se întâmplă, este semnul Noului Legământ, cumpărat cu sânge, este lucrarea Duhului lui Dumnezeu, o lucrare nouă! Cât de minunat să trecem prin teste și să trecem cu brio! Cât de minunat să știi că Hristos este cu tine, și Hristos este real! Deci nu avem doar bucuria înlăturării prin sânge, a acuzării noastre, ci avem bucuria creerii supunerii în noi. Creștinii hedoniști sunt foarte flămânzi după Dumnezeu, lacomi în căutarea lor. Creștinii vor să guste din plin lucrarea care prin Hristos a îndepărtat toate păcatele noastre si deschide eternitatea glorioasă cu Dumnezeu. Da și amin!

Dar descoperim în Noul Testament că a mai cumpărat ceva pentru noi! “Voi pune legile Mele în inimile lor și le voi scrie în mintea lor.” Am pus Duhul Meu în voi și v-am chemat să umblați în poruncile Mele, Să ascultați de poruncile Mele. Când veți face asta, Mă veți cunoaște ca niciodată până atunci, veți gusta din El într-un mod profund, nu pierdeți oportunitatea aceasta. Nu vorbiți oamenilor doar despre justificare! Am câteva critici cu privire la predicare, pe care le voi menționa puțin mai încolo.

Haideți să vă mai dau încă un text din 2 Corinteni 12. Este poate chiar mai prețios decât textul din Romani 5 pentru că este centrat pe Cristos chiar mai mult. Dacă înțelegeți ce spune Pavel în 2 Corinteni 12:9-10, veți înțelege ce vreau să spun. Se concentrează chiar mai mult pe Hristos. Dacă ați putea înțelege ce spune Pavel în 2 Corinteni 12:9-10. Cunoașteți circumstanțele în care Pavel are un țepuș, prin care îl ține smerit după ce a avut parte de revelații extraordinare. Pavel a cerut de trei ori să îi fie îndepărtat țepușul acesta, dar Hristos a refuzat. Este foarte dureros, dacă ați avut vreodată un țepuș... înțelegeți suferința aceasta. Asta este alternativa, Pavele, “Harul Meu îți este de ajuns” Harul Meu este miza, Pavele.

Dacă ai fi un om firesc nu ți-ar păsa de harul lui Dumnezeu. Mă doare, și sufăr! În felul acesta se raportează mulți oameni la Hristos. Lasă-mă cu harul, și glorificarea lui Dumnezeu, vreau ca țepușul să dispară! Pavel nu răspunde în felul acesta. Răspunsul lui este spectaculos. “Harul Meu îți este de ajuns, căci puterea Mea este făcută desăvârșită în neputință.” Răspunsul lui Pavel, la întrebarea: vrei să Mă cunoști mai mult pe Mine și puterea Mea? Vrei să guști puterea harului care e diferit de puterea justificării? Pavel spune, “așadar” pentru că văd harul și puterea Ta activă în viața mea, “așadar, mă voi lăuda mult mai bucuros.” Acesta este unul dintre puținele locuri în care este folosit cuvântul grecesc pentru hedonism. “Mult mai bucuros”, o bucurie în plus, bucurie lărgită. Era deja bucurie în puterea lui Hristos, bucuria justificării, bucuria iertării, dar acum are mai mult din Hristos și puterea Lui, Să guste în mod direct mai multă bucurie și mai multă putere. Așadar, mă voi lăuda mult mai bucuros cu neputințele mele, Pentru ca puterea lui Hristos să rămână peste mine.” Puterea Mea te va acoperi ca un cort, vei fi acoperit, puterea Mea va locui cu tine. Dorești acea experiență nouă a harului, să guști puterea lui Isus? Vrei puterea care să locuiască cu tine în lupta cu supunerea? Versetul 10, “De aceea, eu sunt mulțumit în neputințe.” O nouă dimensiune a mulțumirii, gustând mai deplin mulțumirea. Bucurie în lupte, necazuri, persecuții și calamități. Dar când sunt slab, atunci sunt tare.

Haideți să aruncăm o privire asupra celui de-al treilea text. În Fapte 5 lui Petru și ucenicilor li se poruncește să nu mai vorbească despre Isus. Nu au ascultat și au fost bătuți iar apoi eliberați. Ei spuneau, că trebuie să asculte mai mult de Dumnezeu decât de oameni. Fapte 5:41 “Prin urmare, apostolii au plecat dinaintea Sinedriului, bucurându-se că au fost considerați vrednici să fie umiliți, pentru Numele Lui.” Aceasta este o nouă formă a bucuriei. Nu este aceeași bucurie a justificării, nu este bucuria pe care o ai când ești acceptat și ești iubit. Înseamnă din nou să guști din Hristos, printr-o lucrare nouă. Cine suntem ca Hristos să ne “considere vrednici să fim umiliți?” Cine suntem noi să avem privilegiul de a fi umiliți pentru Numele Lui?” Despre același lucru vorbește în Filipeni 3:10 “Doresc să-L cunosc pe El și puterea învierii Lui și părtășia suferințelor Lui și să devin ca El în moartea Lui pentru ca astfel să ajung, cumva la învierea dintre cei morți.” Ce se întâmplă aici? Cine poate vorbi în felul acesta? Poți spune lucrurile acestea dacă știi că există ceva mai mult. Vreau să-L cunosc în suferințele Lui, în moartea Lui, vreau să cunosc tot ce se poate cunoaște. Nu vreau doar lucrurile pe care le primești la începutul vieții creștine ci vreau să umblu cu El în toate, până la capătul drumului. Vreau să fiu testat, să fiu aur curat în final, vreau bucuria finală.

Vrea să vă mai ofer încă un text, o ilustrație foarte familiară. L-am folosit de nenumărate ori, Fapte 20:35 unde Pavel le spune Efesenilor, “Trebuie să-i ajutăm pe cei neputincioși și să ne aducem aminte... ” Pavel era obosit, era la sfârșitul unei zile în care făcuse corturi, lucrase mult și trebuia să îi ajute pe cei neputincioși și are nevoie de o motivație. Găsim motivația aici. Sunteți și voi obosiți, nu mai vreți să vă jucați cu copiii voștri, când vreți doar să leneviți, aduceți-vă aminte de un lucru. Atunci când nu vreți să faceți acea vizită la spital, vă gândiți că altcineva poate să meargă, “să ne aducem aminte de cuvintele Domnului Isus. Căci El Însuși a zis: “Este mai ferice să dai decât să primești!” Mai ferice decât ce? Mai mult decât să primești. Dacă există o mai mare binecuvântare decât ai avut, există un alt nivel la care luptăm. Există o bucurie aflată în generozitate, pe care nu o puteți avea fără generozitate. Lucrul acesta nu diminuează crucea și voi repeta din nou. Generozitatea a fost cumpărată cu prețul crucii. Singurul motiv pentru care poți fi generos este pentru că El a plătit pe cruce. Dacă credeți doar în liberul arbitru, atunci se ridică multe probleme etice dar dacă credeți că Dumnezeu triumfă asupra voii voastre, să vă facă disponibili să dați, mai degrabă decât să primiți, aveți bucuria atingerii Lui. Puteți spune: El m-a salvat, El m-a iertat, mi-a zdrobit voința- este o cunoaștere mai adâncă.

Deci când am definit dragostea în două moduri la începutul mesajului, dragostea ca ceva ce se revarsă din Dumnezeu pentru a împlini nevoile aproapelui, și dragostea ca efortul de a ne lărgi bucuria în Hristos prin a-i include pe alții, ambele definiții sunt adevărate și nu se contrazic. În ultimele minute pe care le avem vreau să discutăm despre anumite slăbiciuni în predicarea evangheliei. Voi menționa două dintre ele. Dacă vă regăsiți, încercați să aplicați ideile. Dacă nu vi se potrivesc cuvintele acestea, bucurați-vă de victoria prin har.

În primul rând există predicare în care nu se subliniază faptul că Hristos a murit, nu doar pentru a asigura salvarea, dar și pentru a asigura ascultarea prin care zdrobim păcatul. Aproape niciodată nu auzi lucrul acesta, și nu îi atenționăm pe oamenilor în sensul acesta. 99% din timp vorbim despre faptul că El a murit ca noi să fim justificați, pentru ca vina voastră să fie îndepărtată, păcatele voastre să fie iertate, lucru glorios! Dar majoritatea Noului Testament nu vorbește în felul acesta. Citiți și voi! Vorbește despre cum să acționăm, cum trebuie să fie biserica! Citiți evangheliile și vedeți că nu spun lucrurile pe care le auziți mereu. Ceea ce vreau să spun este că nu se vorbește prea mult din 1 Petru 1:24 “El a purtat păcatele noastre în trupul Lui, pe lemn, pentru ca noi, murind față de păcate, să trăim pentru dreptate.” Hristos a murit pentru a plăti ascultarea voastră cu privire la sute de porunci. A murit pentru a căpăta Duhul care trăiește în voi și vă face să umblați în legile Lui. Frumusețea și puterea crucii se vede în ascultarea poruncilor, plătită cu prețul sângelui. Experiența aceasta aduce o dimensiune a bucuriei ce nu se poate dobândi în alt fel. Un creștin hedonist nu ar fi mulțumit fără bucuria acesta. Aceasta este prima mea îngrijorare cu privire la predicare.

Uneori există o deficiență în a arăta tot ce a plătit crucea și implicațiile noului legământ. Semnificația crucii poate fi diminuată. Predicatorii se feresc să vorbească despre legea apostolică a lui Hristos.

1 Corinteni 9:21. Legea lui Hristos se desfășoară în sute de legi ce definesc calea dragostei ce duce la viață. Poate vă întrebați care este scopul acestor porunci, din Noul Testament? Am crezut că avem nevoie doar de Duhul Sfânt! Dumnezeu ne dă poruncile Sale și Duhul care ne ajută să iubim poruncile. Noul Testament putea fi doar o treime în lungime, fără aceste porunci. Hristos a murit pentru voi, a dat Duhul Sfânt, mergeți și trăiți prin Duhul Sfânt. De ce? De ce avem sute de porunci specifice? Pentru că ne prezintă o cale mai bună! Găsești mai multă bucurie încercând să afli care este legătura dintre Duhul Sfânt și porunci, decât dacă ai avea doar Duhul Sfânt fără porunci. Este o cale mai bună, sau Biblia este greșită! Iubim Biblia! Dumnezeu mi-a arătat cum aceste porunci sunt benefice pentru noi.

Predicatorii sun reticenți să atragă atenția asupra legii lui Hristos, și în loc să ceară ascultarea acestor porunci, fac o distincție artificial între evanghelie și porunci. Arătați ospitalitate, trăiți fără să vă plângeți, nu puteți împlini poruncile acestea! Dar Hristos a împlinit totul pentru voi! Perfect în ospitalitate, niciodată n-a murmurat. Aveți încredere în poruncile lui Hristos! Dacă nu vorbiți despre aceste porunci, aveți jumătate din evanghelie, jumătate din bucurie. El a împlinit mult, mult mai mult prin sângele lui vărsat- sfințirea cumpărată cu preț de sânge! A plătit cu sânge pentru ascultare, pentru suferința și bucuria nouă în El. Toate poruncile sunt pentru a sublinia puterea Duhului Sfânt, plătit cu sângele lui Isus. Este o realizare măreață ce a făcut prin moartea Lui pentru noi. Toate poruncile date în Noul Testament nu sunt pentru a expune păcatele noastre ci sunt date pentru a arăta ce fel de viață oferă Hristos prin moartea Sa bisericii. Sunt date ca împlinindu-le prin credința în Hristos, plătiți cu sânge, să avem mai multă bucurie! Mai multă bucurie decât am avea doar prin justificare. Este o bucurie în Hristos, foarte prețioasă.

În încheiere vreau să vorbesc despre un cuplu, v-aș da numele lor, dar nu pot. Îi cunosc, este un cuplu care trăiește în mașina lor în Minnesota. Îi cunosc, parchează pe strada mea. Sam îi cunoaște și l-am rugat să nu sune la poliție. Motivul pentru care parchează pe strada noastă este că noi nu sunăm poliția si pentru că nu sunt case pe cealaltă parte a străzii. Pot parca acolo. Au parcat acolo de azi vară. Vin și pleacă și lucrul acesta nu-i ușor pentru mine. Sunt un hedonist și trebuie să fiu atât de bucuros în Hristos încât să se reverse din mine ospitalitatea, și să fac altora ce mi-ar place să mi se facă mie. Dacă eu aș trăi în mașină, ce aș aștepta de la bogatul care locuiește în casa de peste drum? Omul care are cu 100.000 de dolari mai mult decât am eu? Ce aș aștepta? Nu e ușor pentru mine să dorm liniștit noaptea. Ce ar trebui să fac? Ar trebui să fiu atât de plin de Isus, atâta de bucuros în El, încât să merg și să îi invit în casă. Oamenii aceștia au probleme psihice, i-am dus la spital, le-am oferit diferite opțiuni, am plătit pentru reparațiile mașinii lor, i-am dus într-un hotel de trei ori, am făcut absolut totul posibil. Ea este gravidă și bebelușul se va naște în trei săptămâni! Le-am spus să-l dea spre adopție pentru că nu pot crește un copil în mașină! Sunt bolnavi mental și nu pot vedea o speranță și un viitor. Sunt atât de mândri încât au impresia că se pot descurca singuri. Primesc 523 de dolari pe lună de la guvern, cerșesc la colțul străzii și probabil fac 20 de dolari pe oră. Stau acolo cu semnul în mână și le dau bani, nu-i nici o rușine. Aceasta este societatea noastră, în care nu există soluții simple. Dar acum trei săptămâni erau -14 grade celsius, era înainte de Crăciun, le-am dat 300 de dolari și o Biblie. Mergeți și stați la hotel și citiți Biblia. Erau -14 grade și i-am spus soției mele Noel că nu pot dormi cu ei acolo afară. Avem două dormitoare goale, ar fi ok să merg să-i invit înăuntru? Am o soție extraordinară... deși i-am citat câteva versete biblice înainte. Practicați ospitalitatea! Știți ce înseamnă în greacă ospitalitate? Dragoste pentru străini. Nu dragoste pentru prieteni, ci pentru străini. Este mult mai ferice să dai decât să primești. Am mers și am bătut în geam, ne-am salutat, ne cunoaștem pe nume, i-am spus, e foarte frâng în noaptea asta și nu vreau să stați în mașină haideți și petreceți seara aceasta cu noi. S-a întors spre soția lui care stătea pe bancheta din spate acoperită cu o pătură, au vorbit și mi-a spus,” Nu, mulțumim totuși.” Trebuie să mergeți undeva, sunt trei locuri pe care le-am găsit pentru voi. El mi-a spus că încă își caută un loc, adică ce am găsit noi nu e bun pentru ei.

Deci când am intrat înapoi în casă am avut două sentimente puternice. Întristare că lumea aceasta este atât de stricată, deteriorată, toți oamenii sunt distruși, si eram atât de trist că nu pot schimba lucrurile. Acesta a fost primul simțământ. Al doilea, am fost atât de bucuros că am bătut în geamul lui. M-am bucurat că soția mea a fost de acord și ne-am învins egoismul, am învins teama și lăcomia, și am fost dispuși să ne fie furate poate computerele în mijlocul nopții. Este o bucurie incredibilă! Absolut de nedescris. A fost absența revărsării necesare, nu a fost ceva spontan, a fost o luptă! A trebuit să-mi predic mie însumi. Va fi totul bine, El va avea grijă de tine, cu nici un chip nu te voi părăsi, cu nici un chip nu te voi lăsa Eu sunt de partea ta și este mai ferice să dai. Mai ferice? Dar dacă el... ? Dar dacă... ? Este mai ferice! Și bucuria a venit. Poate va mai veni un alt test și mă voi întreba dacă sunt veritabil. Aceasta este lupta lui John Piper, și dovada că ai nevoie să fii împăcat cu Dumnezeu. Alăturați-vă mie în lupta aceasta și fiți biblici în predicarea voastră.

Haideți să ne rugăm. Tată, vrem să curgă din noi bucurie, să avem o ascultare cu succes, mult mai des. Doamne îndreaptă-ne spre fapte de ascultare și dragoste, care s-ar putea să fie riscante și să ne coste. Și unde avem de mers, fii cu noi să ne ajuți. Să gustăm din Tine într-o experiență nouă. Sângele Tău să fie mărit prin supunerea noastră. Să avem mai multă încredere în Tine și să experimentăm mai mult din Tine. Ajută-ne în toate lucrurile acestea. Mă rog în Numele lui Isus. Amin              

 



Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 272
Opțiuni