Dacă simți nevoia să-ți umpli golul pe care de o viață întreagă încerci să-l umpli cu tot felul de realizări, relații și lucruri pieritoare, dar într-un final tot rămâi gol pe dinăuntru, atunci te invit să te întâlnești cu Cel care cu adevărat îți poate umple acest gol pentru eternitate. Iar prin citirea acestei cărți vei afla ce se ascunde și se întâmplă dincolo de taigaua păcatului, din care sufletul tău tânjește să iasă, dar nu poate cu propriile sale puteri.
Dar dacă… dacă acea liniște din sufletul tău nu este pace, ci moartea care a învățat să tacă, furându-ți astfel, în fiecare zi, cu cât te apropii mai mult de clipa confruntării cu ea, și ultima șansă la viața veșnică cu Dumnezeu?
În taigaua păcatului, moartea nu este doar o amenințare viitoare. Ea este deja prezentă. Nu vine cu o coasă în mână, ci cu o liniște apăsătoare în suflet. Nu urlă, ci stinge și ultima dorință vie de a scăpa din robia păcatului și a adicțiilor chinuitoare, care au încătușat ființa în niște lanțuri mari și grele, ce sufocă inima și-i curmă ultima fărâmă de speranță de a mai fi eliberată vreodată.
În această atmosferă, conștiința nu dispare, dar este anesteziată. Dorința de pocăință nu lipsește complet, dar este amorțită de oboseala rătăcirii. Într-un asemenea loc, moartea devine aproape familiară — nu înfricoșătoare, ci acceptată, ca un verdict nespus, dar trăit zilnic.
Totuși, ceea ce moartea nu poate face este să atingă rădăcina vieții dăruită de Dumnezeu. Există în om o taină sădită — o foame de veșnicie, o memorie a cerului, un glas tainic care nu poate fi complet redus la tăcere. Și acolo începe lupta.
„Ce ai moarte, tu cu mine?
Tu nu-L cunoști pe Tatăl meu?
Eu nu mai am frică de tine,
Căci Tatăl meu e Dumnezeu!”
(versuri citate din poezia „Ce ai moarte, tu cu mine?” din volumul de poezii „Eu sunt doar mâna care scrie”, scrise sub călăuza și inspirația Duhului Sfânt de către Elena Movileanu).
Aceasta nu este un simplu curaj omenesc. Este o sfidare a morții venită dintr-o identitate restaurată. Nu pentru că sufletul este puternic în sine, ci pentru că a fost adus din moarte la viață de Cel ce este Viața însăși.
Moartea invidiază această certitudine. Nu pentru că este conștientă în sine, ci pentru că lucrarea ei este demontată de fiecare suflet salvat. În mod paradoxal, moartea devine instrumentul prin care credinciosul este transferat în slavă. Iar atunci, moartea nu mai are niciun bold, nicio putere.
„Căci tu știi că vine o zi
Când din morți vor învia
Sfinții toți pentru a-i răpi
Isus Hristos în slava Sa!”
(versuri citate din poezia „Ce ai moarte, tu cu mine?” din volumul de poezii „Eu sunt doar mâna care scrie”, scrise sub călăuza și inspirația Duhului Sfânt de către Elena Movileanu)
„Unde îți este, moarte, biruința?”
(1 Corinteni 15:55).
Acesta este strigătul speranței care a supraviețuit taigalei. Nu e o iluzie, nici o teorie religioasă, ci o realitate făgăduită de Dumnezeu. Moartea va fi învinsă, dar nu prin înțelepciunea omului, ci prin puterea învierii care locuiește deja în cei răscumpărați.
Concluzie
Taigaua păcatului nu este doar o metaforă. Este o realitate duhovnicească trăită de fiecare suflet care s-a depărtat de Dumnezeu. Nu toți o recunosc ca atare, fiindcă mulți o numesc altfel: „independență”, „libertate personală”, „autenticitate individuală ”. Dar, în esență, este aceeași pustietate rece, același dor după prezența lui Dumnezeu și aceeași nevoie de apartenență, care să liniștească sufletul, știind că nu e abandonat și singur în mijlocul mulțimii gândurilor chinuitoare și lipsite de harul divin și mângâietor.