In ultima vreme se fac multe botezuri, si slava Domnului ca oamenii ajung sa faca botezul prin credinta pentru a fi mantuiti, numai ca odata ce omul intra in apa botezului, omul este intrebat pana cand are de gand sa faca acest legamant cu Domnul. Fratilor, de unde pana unde botezul este un legamant al omului cu Dumnezeu? Cum s-a ajuns la aceasta exegeza? Cine avea putere sa faca legamant cu cine? In adevar, orice legamant are in el fagaduinta vietii, numai ca nu cel mai slab face legamantul ci acela mai tare. Dumnezeu a facut cel dintai legamant cu omul, si nu omul cu Dumnezeu. Dar si cind vine vorba de doi oameni care fac legamant intre ei, nu acela mai slab face legamant cu acela mai tare, ci invers, si asta numai daca cel mai tare vrea sa faca pace mai intai. Amintiti-va de gabaoniti cind au venit la Iosua, si au cerut viata din mana israelitilor cum au pus ei problema. Ei aveau nevoie de viata, dar pentru viata trebuiau ca sa renunte la statutul lor de oameni slobozi si sa se faca robi in fata celor mai tari decat ei, apoi chiar si avand aceasta vointa, trebuia o comfirmare din partea celui mai tare. Iosua si poporul a facut pace cu ei si a incheiat un legamant prin care trebuia sa-i lase in viata (Iosua 9:8-21). Ca sa isi scape viata, ca sa aibe parte de viata, au avut nevoie de un legamant de viata din partea celui care putea sa le piarda viata.
Botezul nu este un legamant al nostru cu Dumnezeu. Nu avem cum, noi suntem tarana, El e Creatorul. Creatia nu poate face un legamant cu Creatorul, pentru ca nu este in pozitia favorabila, afara numai daca creatia este mai tare decat Creatorul.
Dar ce este botezul?
Botezul este in Hristos. Nu stiti ca toti cati am fost botezati in Isus Hristos, am fost botezati in moartea Lui? Romani 6:3.
Botezul este o ingropare. Noi deci prin botezul in moartea Lui, am fost ingropati impreuna cu El. Rom 6:4.
Botezul este marturia unui cuget curat. Icoana aceasta inchipuitoare va mantuieste acum pe voi, si anume botezul, care nu este o curatare de intinaciunile trupesti, ci marturia unui cuget curat inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Isus Hristos. 1 Petru 3:21,2.
Botezul este o imbracare. Toti citi ati fost botezati pentru Hristos v-ati imbracat cu Hristos. Galateni 3:27
Botezul este o noua identitate. Nu mai este nici iudeu, nici grec, nu mai este nici rob, nici slobod, nu mai nici parte barbateasca, nici parte femeiasca, fiindca toti sunteti una in Hristos Isus. Galateni 3:28.
Botezul este o stramautare de sub o putere intr-o Imparatie. El ne-a izbavit de sub puterea intunerecului si ne-a stramutat in Imparatia Fiului dragostei Lui. Coloseni 1:13. Botezul este dovada stramutarii de sub puterea pacatului si a Legii sub norul de har. Romani 6:14.
Botezul este o izbavire de sub robia necuratiei si o stramutare sub o robie a neprihanirii inspre sfintenie. Romani 6:19.
Ca sa intelegem botezul trebuie sa intelegem si marturia celor trei de pe pamant."Si trei sunt care marturisesc pe pamant: Duhul, apa si sangele si acestea trei sunt una in marturisirea lor". 1 Ioan 5:8. Cand noi depunem marturia unui cuget curat in apa botezului, in acelasi timp apa marturiseste ca in ea are loc o ingropare. In acel moment aceea apa in care esti pentru a fi botezat, nu mai este o apa oarecare, ci ea este apa marturiei, apa care marturiseste pe pamant despre moartea lui Hristos. Apa devine o icoana a mortii lui Hristos, de aceea noi suntem botezati in moartea lui. Isus Hristos e apa aceea in care te botezi, de aceea apa botezului e una cu sangele si cu Duhul. Apa aceea nu capata valoare, dupa cum nici vinul din paharul binecuvanatat nu capata valoare de sange ci este sangele lui Hristos ( 1 Corinteni 10:16)
Botezul nu este un legamant cu Domnul, de slujire. Botezul nu este un act de cult. Decizia botezului este personala, ea facilitand intrarea in niste drepturi nemeritate.