Interfața site-ului a fost îmbunătățită și mai sus vedeți săgeți care indică unde se află acum fiecare element principal de navigare și căutare.

Botezul este un legamant?
Autor: Ciprian Muresan  |  Album: fara album  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de MihailCiprianMuresan in 19/02/2016
    12345678910 8.33/10 X
Media 8.33 din 3 voturi

In ultima vreme se fac multe botezuri, si slava Domnului ca oamenii  ajung sa faca botezul  prin credinta pentru a fi mantuiti, numai ca odata ce omul intra in apa botezului, omul este intrebat pana cand are de gand sa faca acest legamant cu Domnul. Fratilor, de unde pana unde botezul este un legamant al omului cu Dumnezeu? Cum s-a ajuns la aceasta exegeza? Cine avea putere sa faca legamant cu cine? In adevar, orice legamant are in el fagaduinta vietii, numai ca nu cel mai slab face legamantul ci acela mai tare. Dumnezeu a facut  cel dintai legamant cu omul, si nu omul cu Dumnezeu. Dar si cind vine vorba de doi oameni care  fac legamant intre ei, nu acela mai slab face legamant cu acela mai tare, ci invers, si asta numai daca cel mai tare vrea sa faca pace mai intai. Amintiti-va de gabaoniti cind au venit la Iosua, si au cerut viata din mana israelitilor cum au pus ei problema. Ei aveau nevoie de viata, dar pentru viata trebuiau ca sa renunte la statutul lor de oameni slobozi si sa se faca robi in fata celor mai tari decat ei, apoi chiar si avand aceasta vointa, trebuia o comfirmare din partea celui mai tare. Iosua si poporul a facut pace cu ei si a incheiat  un legamant prin care trebuia sa-i lase in viata (Iosua 9:8-21). Ca sa isi scape viata, ca sa aibe parte de viata, au avut nevoie de un legamant de viata din partea celui care putea sa le piarda viata.

Botezul nu este un legamant al nostru cu Dumnezeu. Nu avem cum, noi suntem tarana, El e Creatorul. Creatia nu poate face un legamant cu Creatorul, pentru ca nu este in pozitia favorabila, afara numai daca creatia este mai tare decat Creatorul.

Dar ce este botezul?

Botezul este in Hristos. Nu stiti ca toti cati am fost botezati in Isus Hristos, am fost  botezati  in moartea Lui? Romani 6:3.

Botezul este o ingropare. Noi deci prin botezul in moartea Lui, am fost ingropati impreuna cu El.   Rom 6:4.

Botezul este marturia unui cuget curat. Icoana aceasta inchipuitoare va mantuieste  acum pe voi, si anume botezul, care nu este o curatare de intinaciunile trupesti, ci marturia  unui cuget curat inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Isus Hristos. 1 Petru 3:21,2.

Botezul este o imbracare. Toti citi ati fost botezati pentru Hristos v-ati imbracat cu Hristos. Galateni 3:27

Botezul este o noua identitate. Nu mai este nici iudeu, nici grec, nu mai este nici rob, nici slobod, nu mai nici parte barbateasca, nici parte femeiasca, fiindca toti sunteti  una in Hristos Isus. Galateni 3:28.

Botezul este o stramautare de sub o putere intr-o Imparatie. El ne-a izbavit  de sub puterea intunerecului si ne-a stramutat in Imparatia Fiului dragostei Lui. Coloseni 1:13. Botezul este dovada stramutarii de sub puterea pacatului si a Legii sub norul de har. Romani 6:14.

Botezul este o izbavire de sub robia necuratiei  si o stramutare sub o robie a neprihanirii inspre sfintenie. Romani 6:19.

Ca sa intelegem botezul trebuie sa intelegem si marturia celor trei de pe pamant."Si trei sunt care marturisesc pe pamant: Duhul, apa si sangele si acestea  trei sunt una in marturisirea lor". 1 Ioan 5:8. Cand noi depunem marturia unui cuget curat in apa botezului, in acelasi timp apa marturiseste ca in ea are loc  o ingropare. In acel moment aceea apa in care esti pentru a fi botezat, nu mai este o apa oarecare, ci ea este apa marturiei, apa care marturiseste pe pamant despre moartea lui Hristos. Apa devine o icoana a mortii lui Hristos, de aceea noi  suntem botezati in moartea lui. Isus Hristos e apa aceea in care  te botezi, de aceea apa botezului  e una cu sangele si cu Duhul. Apa aceea nu capata valoare, dupa cum nici vinul din paharul binecuvanatat nu capata valoare de sange ci este sangele lui Hristos ( 1 Corinteni 10:16)

Botezul nu este un legamant cu Domnul, de slujire. Botezul nu este un act de cult. Decizia botezului este personala, ea facilitand  intrarea in niste drepturi nemeritate.

Vă rog explicaţi-ne un pic despre acest legământ, a lui Dumnezeu cu omul. Când şi unde s-a încheiat? Vă mulţumesc.
Adăugat în 20/02/2016 de Maria18
Despre Legamantul cel nou o sa scriu cind o sa am descoperire de la Domnul pentru ca acest Legamant a avut nevoie sa aibe un Mijlocitor, si acest Mijlocitor a fost Isus (Evrei 8:6) Apoi Legamantul a avut nevoie sa fie sfintit, si a fost sfintit cu sangele lui Isus(Evrei 9:18-16), apoi in alta parte se zice acesta este sangele Meu, sangele Legamantului cel nou(Matei 26:28), care se varsa pentru multi, spre iertarea pacatelor.Asa dupa cum si Moise a luat din sangele Legamantului dintai si l-a stropit peste norod si peste cartea Legi si si peste Cort si peste vasele de slujba, fiindca era nevoie de o curatie ,ca sa aibe loc o iertare, tot asa si astazi sub Noul Legamant, noi primim iertarea, prin curatarea care ne-o face sangele Legamantului. Si aceasta se face in doua moduri: Fie noi ne spalam hainele in sangele Mielului, fie sangele Mielului ne curata de orice pacat daca indeplinim o anumita conditie(1 Ioan 1:7)
Adăugat în 20/02/2016 de MihailCiprianMuresan
Am mai citit devoţionalul d.voastră şi în adevăr, ştiam aceasta: botezul este legământul nostru cu Dumnezeu. A fost şi este o fisură in fundaţia credinţei noastre acest lucru. Nu este adevăr pentru că omul nu este capabil de aşa ceva, ca să respecte. Aştept să văd ce vă spune Domnul despre acest Legământ încheiat. Cât despre cele două moduri de curăţare a sângelui despre care scriaţi, nu sunt tare clare. Dacă noi ne spălăm hainele în sângele..nu mai trebuie sângele să ne cureţe? şi dacă nu împlinim condiţa nu ne mai curăţă? Cui vorbea Ioan 1 1-7?
Adăugat în 20/02/2016 de Maria18
In Apocalipsa 7:13, 14, are loc o discutie dintre unul dintre batrani si Ioan. O mare gloata in haine albe pe care nu o putea numara nimeni era acolo imbracata in haine albe, iar batranul il intreaba pe Ioan, daca el stie cine sunt acestia, si de unde au venit?. Ioan da raspunsul batranului ca insusi batranul stie cine sunt acestia. Si ce ii zice batranul: Acestia vin din necazul cel mare; ei si-au spalat hainele si le-au albit in sangele Mielului. Sora Marie, eu despre aceasta spalare vorbeam mai sus in test, fara sa ii anexez sursa. Si aceasta spalare este foarte clara, pentru cine vrea sa inteleaga. Aici noi ne spalam haina in sangele Mielului. Cat despre conditia unde insasi sangele Domnului ne curata de orisi ce pacat, scrie clar Ioan, dupa cum v-am dat si referinta din 1Ioan 1:7. Conditia este ca sa umblam in lumina, si sa avem paratsie unii cu altii. Legatura frateasca si umblarea in lumina sunt garantul principal ca sangele vine si ne curata.Ca asa daca stai acasa, sau te retragi prin pesteri, sau te dai deoparte, si nu ai legatura cu fratii, nu ai partasiei cu fratii, poti sa tot umbli in lumina ca nu indeplinesti criteriile de fi din oficiu curatat de orisice pacat de sangele lui Isus Hristos.
Adăugat în 20/02/2016 de MihailCiprianMuresan
Este foarte drept frate Ciprian, relaţia noastră cu Domnul este lucrul pentru care ne-a făcut copii ai Săi, iar relaţia cu semeni este inevitabilă. Odată ce sângele Lui ne-a curăţat şi ne- făcut lumini în lume vom avea părtăşie cu fraţi. Sunt lucruri care le învăţăm fiecare în trăirea creştină şi dacă nu suntem mântuiţi prin meritele noastre, nu ne vom puteaq duce nici mântuirea mai departe prin puterea noastră, ci doar prin El. Rom.5:8-11, 21. Acolo unde Harul Său stăpâneşte este viaţă veşnică prin Domnul Isus Hristos. Binecuvântări sfinte să vă copleşească frate Ciprian.
Adăugat în 20/02/2016 de Maria18
Statistici
  • Vizualizări: 1911
  • Comentarii: 5
  • Gramatical corect
  • Fără diacritice
  • Conținut incomplet
Opțiuni