Interfața site-ului a fost îmbunătățită și mai sus vedeți săgeți care indică unde se află acum fiecare element principal de navigare și căutare.

Vorbirea în alte limbi... Un semn, dar pentru cine?
Autor: Adrian Timișag  |  Album: Eseuri  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de adriantimisag in 21/12/2016
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 1 vot
Referințe

   

           În Marcu 16:17 citim „Iată semnele ce vor însoți pe cei ce vor crede în Numele Meu: vor scoate draci, vor vorbi în limbi noi, vor lua în mână șerpi, vor pune mâna pe bolnavi și se vor însănătoși”. Nu ni spune aici de o categorie specială de slujitori, ci simplu:   „... cei ce cred în Numele Meu.”(Marcu 16:16)

Dacă aceste semne lipsesc înseamnă că n-am crezut, sau credința nu este la nivelul cerut de Dumnezeu.

Totuși, unii s-au „agățat” de o virtute de aici și spun: noi avem vorbirea în limbi noi. Cei mai mulți susțin că acest semn este semnul și dovada primirii Duhului Sfânt.

Dar în ce loc din Biblie este scris că vorbirea în alte limbi este semnul sau dovada primirii Duhului Sfânt?

Pavel atenționa: „Noi nu stricăm Cuvântul lui Dumnezeu cum fac cei mai mulți”. De regulă spunem: dacă cei mai mulți spun așa, spun și eu, și dacă cei mai mulți cred așa cred și eu. Dar aici citim că majoritatea „strică”. Eu nu aș vrea să fac parte din cei „mulți” ci din acei puțini care împart drept Cuvântul lui Dumnezeu (2 Timotei 2:15). Așa că apelăm în dezbaterea acestui subiect la „împărțirea într-un mod echitabil” a Cuvântului pentru a afla:

 Pentru cine și în ce împrejurări a fost vorbirea în alte limbi un semn?

Citim în  1Cor. 14/22 „Prin urmare limbile sunt un semn nu pentru cei credincioși, ci pentru cei necredincioși. Dar ce legătură are vorbirea în alte limbi cu cei necredincioși? Apostolul Pavel introduce în capitolul 14 din 1 Corinteni o profeție din Vechiul Testament precum că Dumnezeu „... va vorbi norodului prin altă limbă și buze străine... ”. Această profeție n- a fost înțelesă niciodată până când ea nu s-a împlinit. Și când s-a împlinit?

Deși profeția din Ioel cu privire la revărsarea Duhului Sfânt nu amintește nimic de vorbirea în alte limbi și nu se menționează că Duhul Sfânt va veni în mod obligatoriu însoțit de limbi străine (așa cum cred unii) Dumnezeu a găsit cu cale să folosească acest prilej unic din viața creștinilor și să vorbească celor 14 națiuni prezente la această sărbătoare, exact pe limba lor. (Fapte 2/6)

Dar în ce scop?

Limbile folosite de cei umpluți cu Duhul Sfânt erau de fapt mesaje inteligibile și deplin înțelese de  către oaspeții evrei care fiind  împrăștiați în alte ținuturi (1Petru1/1) cu siguranță că vorbeau altă limbă, dar erau veniți la sărbătoarea „cincizecimii” de la Ierusalim.

Reacția mulțimii a fost următoarea:

- au rămas încremeniți (Vers. 6) și uimiți (Vers. 12)

- toți se minunau și se mirau (Vers. 7)

Dar ce conțineau aceste mesaje?   „. . . lucrurile minunate ale lui Dumnezeu.” (vers. 11)

Important de reținut: Limbile în acest caz nu aveau nevoie de tălmăcire deoarece erau gata tălmăcite și pe deplin înțelese.

Concluzie: ceva care te uimește este cu adevărat un semn.

Trecem în Fapte 10 - unde întâlnim din nou vorbirea în alte limbi - un alt semn.

Dar înainte de acest eveniment citim în capitolul 10 vers. 9 că Dumnezeu i-a arătat lui Petru o vedenie. Prin această vedenie Dumnezeu a dorit să-l înștiințeze că neamurile au fost acceptate în planul Său de mântuire. Petru e ferm convins de aceasta dar nu și evreii (martori) care îl însoțeau în casa lui Corneliu. Pe când vorbea Petru s-a pogorât Duhul Sfânt însoțit de vorbire în alte limbi. Vorbirea aceasta ca și în Fapte 2/12a i-a uimit pe evreii care îl însoțeau pe Petru. Iar din moment ce ni se spune că prin intermediul limbilor măreau pe Dumnezeu (Cap. 10/46) înseamnă că vorbirea a fost în ebraică (adică pe limba oaspeților) și a fost pe deplin înțeleasă.

Concluzie:

- vorbirea din Fapte 2 este un semn care uimește (vers. 12)

- vorbirea din Fapte 10 este un semn care ni se spune din nou că uimește. (vers. 45)

În acest context întrebarea decurge de la sine: Vorbirea mea pe cine uimește? Eu încă n-am rămas uimit de cele cîteva cuvinte auzite  ici-colo.

În Fapte 19 întâlnim din nou vorbirea în alte limbi - un alt semn dar diferit de cele din Fapte 2 și Fapte 10

Grupul de vorbitori erau ucenici dar nu se știe exact dacă făceau parte dintre evrei sau dintre neamuri. Este foarte posibil să fi fost „și de unii și de alții” din moment ce au fost întâlniți în Efes dar aveau botezul lui Ioan în Iordan (dar asta mai puțin contează). Ceea ce este foarte important este că odată cu pogorârea Duhului Sfânt, apare vorbirea în alte limbi,   dar însoțită de proorocie - adică tălmacirea limbilor.

Vorbirea în alte limbi însoțită de proorocie care înseamnă de fapt tălmăcirea limbilor, este în adevăr un semn, dar de data aceasta pentru cei credincioși (conf. 1Cor. 14/22b)

Este bine de reținut că vorbirea în alte limbi fără tălmăcire Pavel nu o numește „semn” ci mai degrabă vorbire în vânt. De fiecare dată când Pavel amintește de darul vorbirii în alte limbi îl scrie totdeauna însoțit de darul tălmăcirii (proorocia) vezi 1Cor. cap. 12/10: cap. 12/30: cap. 14/26b.

Foarte important: Biserica din Corint era des vizitată și cunoscută de către apostolul Pavel. A fost însă surprins că vorbirea în alte limbi se manifesta cu atâta intensitate în contrast cu nivelul scăzut din punct de vedere duhovnicesc al Bisericii.

Așa că a fost nevoit să scrie printre altele: „Dacă sunt unii care vorbesc în altă limbă. . . Cum adică dacă sunt? deoarece acolo erau zeci și poate sute care „vorbeau” iar Pavel îi auzise deseori - pentru că scopul învățăturii din  capitolul 14 a fost acela de a instaura „disciplina” în acest domeniu. „... toate să se facă în chip cuvincios și cu rânduială”

Este lesne de înțeles că apostolul nu recunoaște vorbirea în alte limbi a corintenilor deoarece Biserica era una lumească: dezbinări, idolatrie, beție, dispute materiale (procese), curvie și alte fapte de rușine.

Aceasta este cea mai frumoasă lecție de „teologie” din care învățăm că nu trebuie să ne grăbim să „legalizăm” vorbirea în alte limbi a unei persoane și mai rău pe aceste considerente să-l etichetăm ca un om duhovnicesc și plin de Duhul Sfânt.

Totuși Pavel lasă „portița” deschisă „dacă sunt” unii care au acest dar cu adevărat (pentru că s-ar putea să nu fie niciunul) să ceară și darul tălmăcirii. Numai că dificultatea intervine și nimeni nu cere acest dar deoarece nu are ce tălmăci.

Recomandare: Trebuie să ne învățăm să vorbim întâi frumos românește și creștinește (pentru că s-ar putea să nu știm) și atunci se va spune și despre noi ca și despre Petru: „Și vorba te dă de gol” și acesta va fi cu adevărat un semn.

În final: sunt  convins că am vorbit într-un mod simplu și accesibil pentru toți, iar tema de față  s-a încadrat în cele „5 cuvinte” cu înțeles.                                                                                                                            Și dacă totuși cineva n- a înțeles, nici să nu înțeleagă...

Explica-ne te rog si versetul 4 partea intai din 1 Corinteni 14: "Cine vorbeste in alta limba se zideste pe sine insusi.", dar si versetul 14: "Fiindca daca ma rog in alta limba, duhul meu se roaga, dar mintea mea este fara rod."
Adăugat în 21/12/2016 de MihailCiprianMuresan
putem oare categoric sa punem vorbirea in alta limba doar la categoria semne, sau semn, sau atributii si contributii? Sa dezvoltam toata imaginea fara sa fim inclinati sa adaugam sau sa scoatem ceva din ea. Foarte buna tema ti-ai ales , Domnul sa iti dea putere si stiinta in directia aceasta.
Adăugat în 21/12/2016 de MihailCiprianMuresan
Este lesne de înțeles că apostolul nu recunoaște vorbirea în alte limbi a corintenilor deoarece Biserica era una lumească. Aici cred ca le-ai cam incurcat putin. Biserica nu era lumeasca deloc, adunarea era lumeasca, fiindca nu este totuna adunarea din Corint cu biserica din Corint, diferenta se face in acest verset: 1 Corinteni 11:22: " Ce nu aveti case pentru ca sa mancati si sa beti acolo? Sau dispretuiti Biserica lui Dumnezeu si vreti sa faceti de rusine pe ceice nu au nimic?..." Biserica lui Dumnezeu din Corint nu era lumeasca, era dispretuita, ceilalti erau lumesti, da, indiscutabil, adunarea.
Adăugat în 21/12/2016 de MihailCiprianMuresan
Frate Ciprian,
Vorbirea în alte limbi este un dar al Duhului Sfânt. 2-3-5 cuvinte rostite din tinerețe și până la bătrânețe nu-i găsesc corespondent în Biblie. Pavel folosește expresia „10.000 de cuvinte” arătând bogăția de cuvinte pe care o poate da Duhul Sfânt. Așadar, darul vorbirii în alte limbi se poate folosi în două moduri: 1)în public însoțit doar de tălmăcire
2)în odăiță pentru zidire personală. Această „zidire” constă într-o bucurie sufletească, nu pentru că vorbesc în alte limbi, ci pentru că în felul acesta sunt convins că sunt într-o părtășie deplină cu Duhul Sfânt.
Cât privește expresia „mintea fără rod” este simplu: exemplu: atunci când vorbim românește mintea noastră este solicitată depunând un efort. Imaginați-vă că sunteți la predică, rămâneți în criză de idei și apare transpirația-pe care o numesc „transpirația minții”. Dar atunci când cineva vorbește în altă limbă mintea nu depune niciun efort deoarece vorbirea decurge de la sine.
Și ca să folosesc expresiile dumneavoastră, atunci când folosim vorbirea în alte limbi mintea are „atribuții” deoarece primește mesajul, dar nu are „contribuții”
Nu știu dacă m-am făcut înțeles pe deplin dar vă invit pentru o mai bună documentare să accesați resursa „Vorbirea în alte limbi în chip cuviincios și cu rânduială”
Vă doresc multă binecuvântare și un an bun cu Domnul!
Adăugat în 21/12/2016 de adriantimisag
Și ca să folosesc expresiile dumneavoastră, atunci când folosim vorbirea în alte limbi mintea are „atribuții” deoarece primește mesajul, dar nu are „contribuții” Nu la aceste atributii si contributii m-am referit eu, ci mai degraba la ceea ce am gasit scris, ca unii asociaza vorbirea in alte limbii ca fiind doar un semn si atat, dar dupa cum arata aici in Corinteni Pavel in cap 14:4, vorbirea in alta limba contribuie in omul duhovnicesc, fiindca omul se zideste pe sine insusi. A zidi cu un semn nu este totuna. Poti o piatra sa o pui intre doua hotare si acolo ea va fi un semn, dar tot la fel o piatra o poti pune intr-un zid si ea acolo este parte din zidire. Cand zice Pavel ca duhul meu se roaga cand vorbesc in alta limba, aici avem de a face cu o atributie a Duhului Sfant, fara ca mintea sa contribuie cu ceva asta in cazul in care nu nu avem darul tamaciri, deaceea si Pavel face lumina, cerand celor care vorbesc in alta limba sa se roage sa aibe darul s-o talamceasca, si asta pentru ca si mintea sa rodeasca alaturi de duh.
Adăugat în 22/12/2016 de MihailCiprianMuresan
Frate Ciprian,
Din versetul pe care l-ați amintit d-voastră nu reiese diferența, ci doar Pavel vrea să spună, că comportamentul lor este nedemn și un dispreț față de ceea ce ar trebui să fie cu adevărat Biserica lui Dumnezeu.
Deocamdată citim: „...Voi tot lumești sunteți”- nu spune unii...
„...Și voi (toți) v-ați fălit, în loc să vă mâhniți”
Totuși Pavel este tolerant și spune: „Trebuie să fie și partide între voi ca să iasă la iveală cei găsiți buni (11/19). Înseamnă că undeva mai „ascunși” e posibil să fi fost și buni.
Așa că repet: mulțimea gălăgioasă din prima linie (ieșită la iveală) lipsită de dragoste dar îndrăgostiți de ei însuși nu este recunoscută de apostol. El lasă „portiță” deschisă și spune: „Dacă sunt unii” (care vor ieși la iveală) ca „buni”-pot să vorbească.
Adăugat în 22/12/2016 de adriantimisag
Din versetul pe care l-ați amintit d-voastră nu reiese diferența, ci doar Pavel vrea să spună, că comportamentul lor este nedemn și un dispreț față de ceea ce ar trebui să fie cu adevărat Biserica lui Dumnezeu. .Pai frate, la felul acesta de a interpreta acest verset, orice diferenta este acoperita sau neutralizata. Cum nu vezi diferenta? Sau dispretuiti Biserica lui Dumnezeu ( de unde?, de catre cine?) si vreti sa faceti de rusine pe ceice nu au nimic? Biserica lui Dumnezeu era sub tinta dispretului, dispret care pornea de la oamenii adunarii din Corint, oameni credinciosi care erau laolalta cu adevarata biserica. In Biserica din Corint era Biserica lui Dumnezeu, minoritate sau majoritate, dispretuita si de rusine. Eu vad diferenta dintre unii si altii.
Adăugat în 22/12/2016 de MihailCiprianMuresan
Statistici
  • Vizualizări: 1212
  • Export PDF: 1
  • Comentarii: 7
  • Gramatical corect
  • Cu diacritice
  • Conținut complet
Opțiuni