Interfața site-ului a fost îmbunătățită și mai sus vedeți săgeți care indică unde se află acum fiecare element principal de navigare și căutare.

Spicele si ziua Sabatului ( Matei 12)
Autor: Ciprian Muresan  |  Album: Evanghelia lui Isus Hristos  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de MihailCiprianMuresan in 15/01/2018
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 1 vot
Referințe

Textul este din Matei 12: 1-8

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Cuprinsul acestei intamplari:

In ce priveste locul actiunilor:

-Lanurile de grau

-Casa lui Dumnezeu

-Templul.

In ceeace priveste oamenii, personajele:

- Isus

-ucenicii Lui.

-fariseii

-preotii,

-David.

In ceeace priveste nevoile urgente:

- foametea

In ceace priveste Legea:

-lucruri neingaduite

In ceeace priveste vremea:

Sabatul.

In ceeace priveste timpul:

Trecut si prezent.

In ceace priveste invatatura:

-Mila voiesc si nu jertfe.

Avand in fata noastra cuprinsul  acestei intamplari haideti sa intelegem la ce ne ajuta aceasta intamplare relatata la detaliu de evanghelistul Matei.

Actiunea si cadrul:

Isus trecea prin lanurile de grau de impreuna cu ucenicii Lui, dar acest lan de grau din ceeace putea da viata, putea deasemenea sa zdrobeasca, si sa arda. Acest lan de grau prin  prezenta fariseilor devine cuptor aprins. Un cuptor unde Cuvantul, adica ISUS, este incercat, ca un argint, de sapte ori.

Pentru ucenici graul inseamna viata in orice vreme, sau  hrana in vreme de foamete.   Pentru farisei graul  inseamna viata, dar viata are reguli, si foametea trebuie invinsa, si nu saturata.

Caracterul  si insusirile  unui fariseu.

Ochii  rai.

Acesti ochii critici, ochii fariseilor erau  de jur imprejurul lui Isus in tot timpul, cautand lucruri care sa fie osandite in Isus. Aceste minti luminate ale fariseilor si-au facut ca  tinta toata lucrarea Mantuitorului, inspre a o ataca mai degraba, netinand cont deloc de lucrarile minunate pe care Le facea Isus.

In ce privea Legea, fariseii erau oameni neprihaniti, pentru ei  jertfa era mai presus decat mila, si osanda mai presus decat dragostea. Curatau bine paharul pe dinafara, dar pe dinlauntru era plin de spurcaciunii, tineau mult la imagine si nu la caracter, tineau mult la tinuta si nu la starea interioara.

Si Isus in apararea ucenicilor vine cu lucruri care nu sunt straine fariseilor, lucruri cercetate de ei, dar neintelese.

" Oare nu ati citit ce a facut David?

" Oare nu ati citit in Lege ca in zilele de Sabat. . . "

Doar faptul ca citesti, nu garanteaza si ca intelegi ceea ce citesti. De ce citesti in Biblie? Cu ce scop? Ce cumpana folosesti atunci cind imparti Cuvantul?

Farisei au citit de atatea ori si pe David, si pe prorocii, dar nu au inteles niciodata  mila.

Citeau  doar ca sa isi intareasca convingerile lor si sa isi poata multiplica arsenalul prin care ei sa poata fi intr-o pozitie de a osandi pe cineva, si de a invinovatii pe cineva.

Oare nu este asa si in zilele noastre?

Oare nu este asa cand nu poti suferi pe cineva din diferite motive? Ajungi sa crezi ca toata Biblia este de parte ta, si ca tot ce faci este justificat.

Cu ce cumpana lucrau fariseii?

Cu ce cumpana a lucrat Isus?

Foametea nu cunoaste frontiere. Foametea nu tine cont de statut. Foametea nu tine cont de vreme si de timp. Prin foamete au trecut si imparati dar si oameni saraci, si cei tari, dar si cei slabi.

Exista lucruri ingaduite si lucruri neingaduite. Dar depinde de cine tine cumpana si te cintareste in ceea ce tu crezi ca  iti este ingaduit sau nu iti este ingaduit.

Toate lucrurile sunt ingaduite, dar nu toate sunt de folos. Toate lucrurile sunt ingaduite dar nu toate zidesc. 1 Cor 10: 23.

Cand ai un fariseu in preajma ta, din nevinovat devii vinovat, ba inca osandit. Cand ai un fariseu in preajma ta mai bine sa nu iti fie foame, si la propriu si la figurat.

Un lucru neingaduit din pricina unei vremi de neingaduinta. Sabatul. Neingaduitoare zi, ziua de odihna. Graul era ingaduit in orice alta zi, dar nu si in ziua neingaduintei. Vindecarea era ingaduita in orice zi, dar nu si in ziua neingaduintei, ( Luca 13: 14)

 

Isus ca Unul care cauta sa ii scape si pe farisei din aceasta gandire defectoasa pe care o aveau, ii duce in istorie si ii trezeste in Templu.

Isus leaga lanurile de grau cu Casa lui Dumnezeu  si cu Templul de la Ierusalim.

Isus leaga pe uceenicii Lui de David, si de preotii care erau la Templu. Ochii fariseilor nu puteau patrunde dincolo de  usa Templului si nici  in istoria Casei lui Dumnezeu. Erau limitati la vedere si ingusti la pricepere.

Capetele de acuzare ale fariseilor nu erau cu privire la lucruri ingaduite, ci cu privire la vremea ingaduintei, adica Sabatul.

Ei, fariseii, aparau Sabatul de oamenii, si nu pe oameni de Sabat.

Isus vine sa arate fariseilor ca defapt nu este o noutate ca s-au savarsit lucruri neingaduite, dar este o noutate ca desi s-au savarsit totusi oameni au scapat.

Lucrurile neingaduite le-a facut si David cind era flamand, lucruri neingaduite faceau si preotii in ziua de Sabat. Dar cine putea sa ii osandeasca? Si cine putea sa ii apere? Oameni care sa osandeasca sunt, dar oameni care sa mijloceasca se mai gasesc oare?

 

Dumnezeu are intotdeauna un principiu: Dumnezeu nu tine cont de statut, ci mai degraba de stare, nu tine seama ca esti preot sau imparat, ci mai degraba daca esti flamand sau satul.

A fost un har, dar a fost si mila, ca David si oamenii  lui au mancat painea sfintita a preotilor.

Era ingaduit? Dupa Lege nu, dupa mila da.

In text este surprins  cuvantul nevinovati, astfel. Preoti care calca Sabatul si totusi sunt nevinovati. Ei nu sunt subiect de cercetare din partea fariseilor. Ucenici care mananca in ziua de Sabat si desi sunt nevinovati sunt osanditi.

Isus de dragul de a dezvinovatii S-a facut Domn si al Sabatului, si a pus temelia milei, a pus mila inaintea jertfei, lucru care defapt  isi are originea si in prorocii: (Isaia 58: 1-14)

Prin Isus avem harul de a fi aparati, de a fi saturati, de a fi gasiti nevinovati. El, Isus este inca pentru noi  Mare Preot si Mijlocitor, in fata celui care aduce osanda impotriva noastra si ne osandeste si zi si noapte.

Cine va ridica para impotriva alesilor lui Dumnezeu?

Cine ii va osandi? ( Romani 8: 33, 34)

Cine ne va desparti pe noi de dragostea lui Hristos?

 

Ciprian Muresan, Irlanda, 2018

Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 719
  • Export PDF: 7
  • Favorită: 1
Opțiuni