Reclame
Autor: Friedhelm König  |  Album: fara album  |  Tematica: Diverse
    12345678910 0/10 X
Cum ai spus? „Nu produce spumă?" Nu-i rău de loc! Cuvinte ca „nu produce spumă, activează respiraţia, înviorează corpul, bun la gust, binefăcător, plăcut pentru piele" ne conduc nemijlocit în înfloritoarea agenţie germană de reclame, în birourile şi atelierele creatorilor de reclame. Acolo nu se potriveşte reclamaţia mişcătoare a filologilor naivi care se plîng că limba noastră devine superficială, îşi pierde puterea şi devine săracă. Autorii de scrieri propagandistice sunt energici. Ei lucrează fără răgaz să dea noi impulsuri vocale. Cu un simţ sigur satisfac şi cele mai „tainice" ramificaţii ale sufletului. Ei ştiu ce se află în atmosferă. Mai mult decît atît, ei hotărăsc ce trebuie să se găsească în atmosferă, şi aceasta spus în cuvinte, pe unde scurte, ultrascurte, medii şi lungi.

Aşadar, stimate consumator, examinează-ţi memoria! Care din cuvintele de reclamă predominante, care dintre aceste cuvinte inventate după temperamentul autorilor de scrieri de reclamă îţi răcneşte sau îţi şopteşte blînd la ureche? Care dintre ele sunt pe primul loc? „Nou", spui tu. Sau „prima, plus, extra, dublu...". Fără îndoială tu eşti pe calea cea bună. Acestea sunt cuvinte de reclamă cu o importanţă semnificativă. Şi „alb" ai mai spus? Simplu „alb"? Hai să examinăm şi „albul" în numeroasele sale nuanţe şi să-l supunem criticii de text! Să ne supunem întrebării dacă ştiam noi odinioară ce se poate scoate din acest simplu cuvinţel „alb"? Ruşinaţi trebuie să mărturisim că nu, noi n-am ştiut. Abia ultimii ani ne-au adus claritate asupra faptului cît de alb poate fi „albul". Timpurile romantice cu „albă ca zăpada" sau „alb ca lebăda" au trecut de mult. Cu cîţiva ani în urmă ni s-a adus un „alb şi mai alb". Ce vrei să spui? Albul cel mai alb care a existat vreodată? O, nu! Acesta a existat deja şi anul trecut. „Ciclonul alb"? Da, şi el. Dar gîndeşte-te o dată la „super-top-extra-alb"! Aşa de alb că mai alb nici nu poate fi. Foarte bine! Dar trebuie să mai avanseze, să devină şi mai alb. Aşadar, în faţa concurenţei oamenii constrîng cenuşiul din rufe să iasă, iar „albul" îl silesc să intre, oxigenul îl constrîng înăuntru, iar murdăria afară. După mottoul: „Ca soarele şi vîntul"! În sfîrşit, gata cu rufele cenuşii spălate fin la maşina modernă de spălat, în fine, avem în faţa noastră întinse la uscat rufele „albe" cu conţinutul de ozon al pădurilor finlandeze, cu parfumul de briză proaspătă a primăverii în fiecare cută. O, cum miroase acest „alb" proaspăt de pădure şi pe ce înălţimi ale „albului" mai vrea încă să ne ducă! Plin de presimţiri văd cum la orizont apare „albul" luminos cu efect glaciar, sau cămaşa „albă" ca zăpada veşnică, ce se poate purta doar cu ochelari de soare.

Dar nu este vorba numai de culoarea albă. Şi papagalul tău vrea să facă triluri. Ce s-ar întîmpla cu dinţii tăi fără o spălare zilnică cu noua substanţă activă K - 605? Sau vrei, ca o personalitate conştientă cum eşti tu, să te expui mirosului mirosurilor ca şi unul care nu s-ar împrospăta cu un duş parfumat? Nu, ci mai bine te hotărăşti să te simţi înviorat în tot corpul. Ce-i drept, totul cu măsură dar în mod regulat. Oameni buni, niciodată nu ne-a mers mai bine ca astăzi! Niciodată nu au fost reclamele atît de razante, atît de pline de energie ca astăzi cînd avem doar atîta siguranţă şi suntem atît de puternici.

Zîmbeşti! Şi eu la fel. Dar ştii tu, cînd mă gîndesc la toată zarva reclamelor care, vrînd - ne vrînd, ne îmbie insistent zi de zi, atunci as dori să-i strig fiecărui organizator de reclame: „Mai fă odată pauză!" - cu aceasta iar am folosit un slogan de reclamă. Chiar şi timpul liber ce-i mai stă la dispoziţie omului agitat din zilele noastre, a devenit un loc de întîlnire a reclamelor, sau nu s-ar putea spune mai bine un loc de momeală? Toate excitaţiile acustice şi vizuale sunt oferite pentru ca să nu-i mai permită omului din zilele noastre să ajungă la un pic de linişte, să se reculeagă, să reflecteze. Pentru a-i sustrage atenţia de la acestea, nu se face nici un pic de economie cu mijloacele băneşti. Ştii că un minut de transmisie la toate staţiile de emisie din R.F.G. În timpul de maximă audiere costă 90.000 DM? Cîţi copii înfometaţi din lume ar putea fi salvaţi de la moarte cu suma aceasta care trebuie plătită pentru un singur minut de emisie la televiziune?

Iar ţie personal, eu doresc să-ţi dau un sfat bine intenţionat: Vino-ţi în fire odată! Ce-ar fi să încerci ca în astă-seară să nu apeşi pe butonul de la radio şi televizor lăsîndu-te îmbiat cu reclame şi în loc de aceasta ai pune mîna pe o carte şi ai citi? Ce-ar fi dacă ai lua o dată în mînă Biblia, să citeşti şi să te inspiri de acolo? În această carte vei găsi mari surprize pentru tine! Ce-i drept, pe dinafară nu arată atît de atrăgătoare, este chiar simplă şi modestă. Însă Biblia conţine aur curat, comori nepreţuite. Fiecare minut ce-l petreci asupra Cuvîntul lui Dumnezeu nu este risipit. Dumnezeu poate şi doreşte să-ţi descopere tot mai mult din Cuvîntul Său, făcîndu-i nespus de preţios pentru tine. Roagă-te împreună cu regele David: „Deschide-mi ochii ca să văd lucrurile minunate ale Legii Tale!" (Ps. 119:18). Atunci vei remarca dintr-o dată că această carte te solicită pe tine în mod sigur. Conţinutul sumar al mesajului ei este următorul:

1. Eşti un păcătos şi Dumnezeu trebuie să te condamne. (Romani 3:10-12; Apoc. 21:8; Evrei 10:31).

2. Dumnezeu este dragoste, (1 Ioan 4:8-10).

El vrea şi poate să-ţi ierte toate păcatele, pentru că unicul Său Fiu, Domnul Isus Cristos, a luat pedeapsa asupra Lui, ispăşind vina în locul tău.

Acest fapt este valabil pentru oricine îşi mărturiseşte vina în faţa lui Dumnezeu şi crede că Mîntuitorul Isus a împlinit totul pe crucea de pe Golgota.

O bogăţie imensă de peste 1.000 de promisiuni sunt valabile pentru oricine îl primeşte. Care este răspunsul Tău la aceasta reclamă făcută de Dumnezeu pentru tine?
Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 1976
  • Export PDF: 1
Opțiuni