O cămilă şi 87 de piane
Autor: Friedhelm König  |  Album: fara album  |  Tematica: Diverse
    12345678910 0/10 X
Tot la cîteva zile, acelaşi teatru! Săptămîna trecută a venit regina Angliei, ieri Sofia Loren, iar astăzi Beatles. Poliţistul înalt de statură oftează stînd neputincios în valurile mulţimii de oameni care-l înconjoară, în faţa magazinului universal londonez Harrods curioşii aleargă de la o vitrină la alta pentru a-şi vedea idolii răscolind între cravate şi plimbîndu-se printre exponate, în magazinul universal, cel mai exclusiv din Europa şi al doilea ca mărime din lume, primul fiind o întreprindere din Texas, persoanele distinse merg la cumpărături după orele de închidere.

Imensa clădire construită în stil victorian are peste 60 de vitrine. Astăzi firma dă de lucru la peste 6.000 de oameni. O uimitoare dezvoltare, cînd te gîndeşti că domnul Harrods a început cu o mică prăvălioară acum o sută de ani, pe care a preluat-o de la un prieten falimentar. Majoritatea personalului lucrează la cele două etaje. Subsolul se întinde cu mult mai departe peste hotarul casei, afară spre cartierul Knightsbridge. Kilometri întregi poţi merge prin labirinturile unui oraş subteran. Afară de multele magazii mai există o fabrică de pîine, una de ciocolată, o vopsitorie, o curăţătorie, o fabrică de ţigări, ce produce o marcă proprie a casei.

Sortimentul magazinului universal este repartizat în peste 200 de raioane de vînzare şi fiecare în parte este cu mult superior în varietatea şi bogăţia de sortimente decît cele mai multe magazine de specialitate din Londra. Numai în imensa hală cu produse alimentare sunt oferite spre vînzare 45.000 de sortimente de mărfuri nealterabile din toată lumea. Miei şi porci sunt special hrăniţi pentru Harrods. Măiestrul măcelar, care supraveghează personalul, merge de colo pînă colo îmbrăcat într-o redingotă victoriană încheiată cu nasturi pînă sus. În felul său, el îndeplineşte o contribuţie la tradiţia firmei.

Raionul de piane al casei Harrods trece drept cel mai mare magazin de piane al Europei, în ce alt magazin de specialitate s-ar vinde 87 de piane pe săptămînă? Se mai pot însă achiziţiona şi antichităţi sau smochinguri din dantelă neagră cu căptuşeală de mătase roşie sau verde, sau un serviciu de masă aurit pentru suma de 25.000 de mărci de la secţia de giuvaeruri a casei; soţia răsfăţată a unui milionar poate achiziţiona un inel cu diamant de 11 carate pentru suma de 200.000 de mărci etc. Dorinţele cele mai bizare pot fi satisfăcute.

O deosebită putere de atracţie o are grădina zoologică a casei Harrods, de la etajul al doilea, într-o perfectă curăţenie, animalele exotice aşteaptă în multe cuşti pe noul lor stăpîn sau stăpînă, într-o vitrină se pot vedea trei rînduri de şiraguri de perle, elogiate ca ultima modă pentru cîini; cîţiva paşi mai departe, se recomandă răsfăţarea patrupedelor prin oferirea unor biscuiţi cu ciocolată, bomboane cu lapte, sau comprimate din mentă. Tablete cu vitamine şi medicamente speciale promit chiar şi animalelor domestice morocănoase să le păstreze buna dispoziţie. Iar cine vrea să pregătească o bucurie deosebită cîinelui său, toate acestea i le poate prezenta într-un minunat ambalaj de cadou care poartă eticheta: „Căţelului meu iubit îi doresc o viaţă fericită!"

Abia însă după un drum la raionul de asigurări a casei Harrods te poţi bucura netulburat de cimpanzeul sau puiul de urs de curînd achiziţionat. Dacă s-ar întîmpla vreodată ca favoritul să facă prea multe nebunii şi la următoarea serată să muşte răutăcios pe oaspeţi de picior, ce are a face? Eşti asigurat! O mare hală de coloane găzduieşte banca particulară a casei. Aici oricine poate în decurs de un minut să rezolve chiar şi cele mai complicate afaceri băneşti, în afară de aceasta, se ţin peste 100.000 de conturi de credit. Mulţi clienţi cumpără mărfuri fără nici un fel de bani, prin aceea că prezintă doar o fişă metalică cu numele şi numărul respectiv. La fiecare patru săptămîni, ei primesc socoteala acasă.

Servirea clienţilor este fără asemănare în acest magazin universal, îţi poţi exprima dorinţe pe care altă întreprindere le-ar refuza socotindu-le pretenţie exagerată. Poţi telefona şi la miezul nopţii pentru a-ţi comanda micul dejun pentru dimineaţa următoare, iar la ora patru să mai dai ordin să-ţi mai trimită încă patru sticle cu apă minerală. Zi de zi, 24 de ore pe zi, şi aceasta 365 de ori pe an, poţi să comunici firmei hotărîrea ta de a te lăsa antrenat la şcoala de golf a casei pentru viitoarea olimpiadă, de a împrumuta pentru cîteva ore cel mai nou model de maşină de curse, să absolvi un curs de limbă spaniolă sau chiar să rogi ca mătuşa Mary să fie ajutată la mutarea ei în Honolulu, fără să neglijeze a i se expedia la noua adresă obişnuitul gem de portocale, sorturile de ceai sau sosul pentru salată.

Abia la întrebarea dacă există totuşi ceva ce firma nu poate rezolva, cei doi domni din biroul de presă stau şi se gîndesc, însă pînă la urmă ajung la concluzia că nu le vine în minte ceva, ce n-ar putea rezolva. Apoi ei aduc un exemplu cît de departe poate merge servirea clientului. Nu de mult, Ambasada Marocului din Londra s-a adresat cu o cerinţă magazinului. Diplomaţii erau într-o mare încurcătură. La o eminentă vizită a unui şeic, voiau să-l primească cu obiceiuri din patria sa. Pentru aceasta aveau nevoie de o cămilă. Harrods a fost şi aici de ajutor. Dintr-un avion

Închiriat coborî punctual, dintr-o cutie uriaşă, cocoşată locuitoare a pustiei, păşi apăsat, puţin ofensată, prin circulaţia londoneză, în întîmpinarea misiunii ei diplomatice.

Neckermann-ul face posibilul, dar Harrods face chiar imposibilul, posibil! Aproape că te întreabă: N-ai dori tu, cîşigătorul de prim rang de la loto, să-ţi cumperi fericirea după pofta inimii de la Harrods? Da? - Eu nu! Şi mulţi alţii n-ar dori, căci Domnul Isus spune: „căci viaţa cuiva nu stă în belşugul avuţiei lui!" (Ev. Luca 12:15) Viaţa este mai de preţ decît posesiunea materială. Mulţi au rîvnit toată viata lor anumite lucruri, iar în cele din urmă, cînd au reuşit să intre în posesia lor, li s-au părut dintr-o dată cu mult mai puţin valoroase decît au crezut. Mulţi care posedă tot ce se poate stăpîni în bunuri materiale sunt dezgustaţi de toate, sunt nemulţumiţi şi suferă de o serie de boli închipuite sau reale. Pavel, credinciosul şi curajosul luptător pentru cauza lui Cristos, declară: „Dar lucrurile, care pentru mine erau cîştiguri, le-am socotit ca o pierdere, din pricina lui Cristos" (Filip. 3:7) Cu aceasta el merge şi mai departe, pentru că a recunoscut că nu numai toate aceste lucruri materiale, ci chiar toate valorile, potrivit rangului şi valorile morale pălesc pe deplin în faţa preţului nespus de mare al recunoaşterii lui Isus Cristos Domnul. Nici un cîştig la loterie şi nici firma Harrods nu pot face ca tu să devii fericit. Aceasta o poate face numai Isus Cristos. El doreşte ca tu să fii fericit. De aceea deschide-I inima şi lasă-L să intre! Mărturiseşte Lui toate păcatele tale. El vrea să ţi le ia.

Iar cînd ai devenit proprietatea Lui, atunci şi pentru tine este valabilă o promisiune care depăşeşte cu mult ceea ce mintea omenească poate să-şi închipuie prin tot ce-i frumos şi bun. „Lucruri, pe care ochiul nu le-a văzut, urechea nu le-a auzit şi la inima omului nu s-au suit, aşa sunt lucrurile pe care le-a pregătit Dumnezeu pentru cei ce-L iubesc!" (1 Corinteni 2:9). Ce răsplată de nedescris!
Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 2797
  • Export PDF: 1
Opțiuni