Barbatilor, iubiti-va nevestele
Autor: Paul Washer  |  Album: fara album  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de resursecrestine in 23/05/2009
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 2 voturi
Nu conteaza daca ea este o persoana buna sau foarte dificila. Asta nu conteaza deloc, ci faptul ca Dumnezeu ti-a incredintat o fiica de-a Lui… Si nici o scuza egoista n-o sa inlature faptul ca El ti-a incredintat o fiica, in mod suveran ti-a oferit o fiica de-a Lui!.
Si se asteapta sa faci exact ceea ce iti porunceste, anume sa-ti sacrifici viata pentru ea.

Dar iata ce vreau sa intelegi…Stiti, intalnirile acelea unde se incearca gasirea unui partener care sa fie compatibil? Eu va spun ca nu reflecta voia lui Dumnezeu.

Pentru ca
, in mare, voia lui Dumnezeu nu este sa gasesti un partener compatibil. Acum te simti mai bine cand te gandesti la casnicia ta, nu? Ai sa spui “Uau, asta da descoperire!”. Cand tot timpul ai crezut ca asta e important.

Nu! Nu asta este voia lui Dumnezeu.

Dumnezeu
iti va oferi o partenera care este puternica in domeniile in care trebuie sa fie puternica, ca sa nu fii ispitit peste puterile tale. Acelasi lucru il pot spune si despre ea. Dar Dumnezeu ti-a oferit o partenera pregatita in mod special, cu slabiciuni….El iti da o femeie cu slabiciuni in domenii in care tu ai vrea mai mult ca orice sa fie puternica.

Ganditi-va la lucrul asta.

Dumnezeu ti-a oferit in mod intentionat o femeie cu slabiciuni si lipsuri in multe din domeniile in care tu vroiai ca ea sa nu fie slaba sau cu lipsuri. Nu stiu ce parere aveti voi, dar pe mine ma linisteste o astfel de afirmatie. De ce a facut Dumnezeu asta?

Ca sa te faca asemenea chipului lui Cristos.

Cand vorbim despre a fi asemenea chipului lui Cristos, cand te gandesti la Isus Cristos…Care sunt caracteristile care iti vin imediat in minte? Despre ce cantam noi? Nu cantam prea mult despre mania lui Isus, desi El intr-adevar se manie si cunoastem mania Mielului. Nu cantam despre asta; dar despre ce cantam? Cantam despre dragostea Sa neconditionata, despre mila si indurarea Sa, despre harul Sau, nu-i asa? Acestea sunt lucrurile care ies in evidenta si asa ar trebui sa fie.

Sa nu credeti altceva
. Asadar, sa te faci asemenea chipului lui Cristos inseamna ca in viata ta se reflecta tocmai aceste trasaturi ale lui Cristos.

Permiteti-mi sa va pun o intrebare.: Cum sa inveti ce inseamna dragoste neconditionata daca esti casatorit cu o femeie care indeplineste toate conditiile? Daca ai fi casatorit cu o femeie care indeplineste toate conditiile impuse de mintea ta egoista, ai mai invata vreodata dragostea neconditionata? Daca ai fi casatorit cu o femeie ideala, ai mai invata vreodata ce inseamna mila? Ai mai invata vreodata harul?

Nu!

Nu intelegi?
Intelepciunea lui Dumnezeu este cu mult mai mareata decat a noastra. Singura intrebare pe care ar trebui sa ti-o pui este: Ce vrei? Vrei ceea ce Dumnezeu vrea, anume sa te faci asemenea chipului lui Cristos, sau vrei ceea ce barbatul lumesc vrea: o femei cu masurile 90-60-90 si cu salariul de 6 cifre.

Ce vrei?
Femeia perfecta, sotia trofeu? Ce vrei? Daca inima ta este buna, vei vrea sa fii facut asemenea chipului lui Cristos. Si dupa lucrurile pe care lumea ti le spune, casnicia ta s-ar putea sa nu mearga bine pentru ca nu exista
compatibilitate. Nu sunteti compatibili.

Sotiei tale
nu-i place sa faca unele lucruri care tie iti plac…Personalitatea sotiei este diferita de-a ta. Sotia ta poate e dificila, probabil la fel de dificila ca tine si te intrebi:

Oare este casnicia mea voia lui Dumnezeu? Oare sunt prins intr-o situatie care nu mi se potriveste? Alti barbati au casnicii mai bune, in timp ce eu trebuie sa indur consecintele alegerii mele Daca gandesti asa, te asigur ca sotia ta indura mai multe consecinte.

Insa
, trebuie sa intelegi ca totul a fost orchestrat perfect. Dumnezeu stie exact de ce ai nevoie pentru a ajunge asemenea chipului lui Cristos. Nu-mi place sa vorbesc astfel, pentru ca barbatii ar putea avea impresia ca sunt superiori si Dumnezeu le-a dat sotii cu ceva probleme.
Insa daca le-as vorbi femeilor, le-as spune acelasi lucru. Si ei i-a fost dat un barbat care sa fie puternic in domeniile in care trebuie sa fie puternic, ca sa nu fie ispitita peste puterile ei. Dar ale carui slabiciuni au fost orchestrate in mod suveran, pentru ca ea sa invete sa iubeasca asemenea lui Cristos. Iar lucrul acesta este minunat, deoarece casniciile noastre sunt cum trebuie sa fie… Si ne dau un sens nu doar cand totul merge bine si exista armonie, dar si cand apare conflictul, facandu-ne sa intelegem ca vietile ne sunt astfel modelate, asa cum fierul ascute fierul.

Dumnezeu ne descopera egoismul inimilor noastre ca barbati si ne cheama sa ne pocaim. Si cand ne criticam sotia, cand avem probleme cu femeia pe care ne-a dat-o Dumnezeu, nu-I criticam fiica, ci pe insusi Dumnezeu.

‘Nu-mi place ce-ai facut!”

Vedeti?

Casatoria are un scop, pe care trebuie sa-l descoperiti. De asemenea, casnicia este o chemare.

Sa va explic altfel:
Un tanar vine la mine si spune “Sunt indragostit de fata asta si vreau sa ma casatoresc cu ea...”
Si-i cer sa-mi spuna mai multe.

Iar el spune: “Imi place sa fiu in preajma ei, este frumoasa si putem vorbi, ma simt asa de bine cand suntem impreuna si vreau sa ma casatoresc cu ea”.

Si eu ii spun: “Ok, da-mi voie sa vad daca am inteles bine: vrei sa te casatoresti cu ea pentru ca indeplineste toate nevoile tale egoiste. Asta vrei sa spui?”

“Nu, nu asta am vrut sa spun!”

“Ba tocmai asta ai vrut sa spui. Vrei sa te insori cu ea pentru ca este frumoasa. Dar ce se intampla cand n-o sa mai fie frumoasa? Ce se intampla cand apare cineva care e mai frumoasa decat ea? Si vor fi astfel de situatii. Spui ca poti sa vorbesti cu ea si de-asta vrei sa va casatoriti. Dar ce se intampla ca n-o sa poti sa ii vorbesti? Sau ce se intampla daca apare altcineva cu care poti vorbi mai bine decat cu sotia ta? Unde ai sa mergi?"


Te simti bine in preajma ei…Dar ce se va intampla cand nu te vei mai simti bine in prezenta ei? Si cand te simti mai bine in prezenta altcuiva.
Aceste lucruri nu sunt fundamentul casatoriei.

Fundamentul casatoriei este ca Dumnezeu m-a chemat sa-mi dau viata pentru fiica Lui.

Dragi tineri, noi avem ideea asta ca in totul este vorba doar despre noi si despre indeplinirea nevoilor noastre. Si ne irosim viata hranidu-ne dorintele egoiste. Pe noi insine. Insa bucuria o gasim doar prin supunerea vietii noastre dupa voia lui Dumnezeu. Acesta este fundamentul casniciei, este baza ei, dar nu este totul. Casnicia nu este foar un fier care ascute alt fier. Daca esti plin de Duhul Sfant si traiesti cu Dumnezeu vei avea parte de multe binecuvantari alaturi de sotia ta.

Vei intelege ca ea este un dar minunat de la Dumnezeu...
Dar ceea ce vreau sa scot in evidenta este ca fundamentul casniciei este chemarea. Asta este scopul! Astfel, daca este frumoasa, slava Domnului! Daca este desfigurata in urma unui accident nefericit, nu plec nicaieri, ci sunt mai dedicat ca niciodata pentru ca are nevoie de mine.

Daca
este usor de inteles, slava Domnului! Dar daca nu este, exista un scop chiar si in incercarile prin care trec. Totul are ca scop asemanarea cu chipul lui Cristos. Si ce a fost Cristos? Slujitorul lui Dumnezeu. Servitorul Sau. Asta inseamna casnicie.

Acum, am vorbit despre faptul ca barbatul trebuie sa urmeze principiile Imparatiei, sa mearga si sa cucereasca lumea, pentru Numele lui Dumnezeu si pentru largirea Imparatiei Sale si pentru implinirea voii Sale.

Insa de unde incepe o astfel de lucrare? Nu incepe in grupul de ucenicizare pentru barbati. Nu incepe in mod obligatoriu intr-o biserica. Daca esti barbat si esti casatorit, incepe cu tine si cu sotia ta.

~~~Barbatilor, iubiti-va nevestele~~~(Fragment din predica)Nu conteaza daca ea este o persoana buna sau foarte dificila. Asta nu conteaza deloc, ci faptul ca Dumnezeu ti-a incredintat o fiica de-a Lui… Si nici o scuza egoista n-o sa inlature faptul ca El ti-a incredintat o fiica, in mod suveran ti-a oferit o fiica de-a Lui!. Si se asteapta sa faci exact ceea ce iti porunceste, anume sa-ti sacrifici viata pentru ea.
o mica precizare
O precizare pentru domnul Paul Washer.
"Ideal ar fi ca suma dintre un barbat singur si o femeie singura sa fie o familie fericita.Cred din toata inima ca suma care ii alipeste cu adevarat este Dumnezeu, fara de care rezultatul ar fi doi oameni singuri.Daria, sa stii ca singuratatea are un sarut dulce (vorba fratelui Pustan), si mai bine singur in partasie cu Dumnezeu cu viitorul asigurat,decat sa dai de cineva de dragul de a avea o familie, care sa ti aduca tulburare si alaturi de care sa ti pierzi partasia sau in cel mai fericit caz sa slujesti cu lacrimi. P.S. Daca nu vei avea un partener care sa L aiba pe Dumnezeu ca tata, risti sa l ai pe satan de socru."

Acesta e un comment care l-am luat din arhiva acum 2 saptamani.Scuze adid.Dar am avut nevoie de el ca sa subliniez ceva.

Inteleg ce spune Paul Washer dar va rog frumos sa nu mai puneti predici de-ale lui despre casatorie.Din cauza lui, multe persoane tinere traiesc cu frica de casatorie. Sa nu fie cu suparare dar cred ca 90% din ce e mai sus e propaganda fortata.Un fel de casatorie sub amenintarea pistolului.

Dumnezeu nu doraste raul omului si nu doreste ca un barbat sa fie innebunit de o sotie si viceversa.
Si ca sa nu spuneti ca o spun de la mine,dau Domnului Washer cateva citate din: Proverbele 9:13 Nebunia este o femeie gălăgioasă, proastă şi care nu ştie nimic.
Proverbele 11:22 Femeia frumoasă şi fără minte este ca un inel de aur pus în râtul unui porc.
Proverbele 12:4 O femeie cinstită este cununa bărbatului ei, dar cea care-i face ruşine este ca putregaiul în oasele lui.
Proverbele 14:1 Femeia înţeleaptă îşi zideşte casa, iar femeia nebună o dărâmă cu înseşi mâinile ei.
Proverbele 19:13 Un fiu nebun este o nenorocire pentru tatăl său, şi o nevastă gâlcevitoare este ca o streaşină de pe care picură într-una.
Proverbele 21:9 Mai bine să locuieşti într-un colţ pe acoperiş, decât cu o nevastă gâlcevitoare într-o casă mare.


Sper ca m-am facut inteles.


Inteleg ca nu exista barbat perfect ,nici nevasta perfecta dar asta nu-nseamna ca trebuie sa mergem ca bizonii spre destinatie(a mi se ierta expresia).Adica nu conteaza cum e fata/baiatul,tu trebuie neaparat sa te casatoresti.

Nu,dragul meu Paul Washer.Nu asa merg lucrurile.Decat sa suferi o viata-ntreaga mai bine singur.

Sa analizam cuvintele dumneavoastra domnule Washer:"Permiteti-mi sa va pun o intrebare.: Cum sa inveti ce inseamna dragoste neconditionata daca esti casatorit cu o femeie care indeplineste toate conditiile? Daca ai fi casatorit cu o femeie care indeplineste toate conditiile impuse de mintea ta egoista, ai mai invata vreodata dragostea neconditionata? Daca ai fi casatorit cu o femeie ideala, ai mai invata vreodata ce inseamna mila? Ai mai invata vreodata harul?

Nu!"
Asadar toate femeile care sunt harnice,fac fapte bune sunt rele,nu au mila,nu au dragoste. WRONG.Au dragoste,doar ca nu vrei dumneata sa vezi asa ceva.La fel e valabil si pentru baieti.

"Dar Dumnezeu ti-a oferit o partenera pregatita in mod special, cu slabiciuni….El iti da o femeie cu slabiciuni in domenii in care tu ai vrea mai mult ca orice sa fie puternica.

Ganditi-va la lucrul asta.

Dumnezeu ti-a oferit in mod intentionat o femeie cu slabiciuni si lipsuri in multe din domeniile in care tu vroiai ca ea sa nu fie slaba sau cu lipsuri. Nu stiu ce parere aveti voi, dar pe mine ma linisteste o astfel de afirmatie."
Da.M-am gandit.Afirmatia facuta de dumneavoastra mai sus e in contradictie cu multe citate din Biblie.

"Nu intelegi? Intelepciunea lui Dumnezeu este cu mult mai mareata decat a noastra. Singura intrebare pe care ar trebui sa ti-o pui este: Ce vrei? Vrei ceea ce Dumnezeu vrea, anume sa te faci asemenea chipului lui Cristos, sau vrei ceea ce barbatul lumesc vrea: o femei cu masurile 90-60-90 si cu salariul de 6 cifre.

Ce vrei? Femeia perfecta, sotia trofeu? Ce vrei? Daca inima ta este buna, vei vrea sa fii facut asemenea chipului lui Cristos. Si dupa lucrurile pe care lumea ti le spune, casnicia ta s-ar putea sa nu mearga bine pentru ca nu exista
compatibilitate. Nu sunteti compatibili."
Aha.Deci toate femeile tinere care au 90-60-90 din toate adunarile nu sunt dupa voia lui Dumnezeu.De asemenea toate femeile care au minte(ca nu oricine ia salariu de 6 cifre) nu au mila,nu fac fapte bune,nu merita nimic.WRONG.Din nou.
Uite special pentru Dumneavoastra va voi aduce 4 fete care sunt frumoase sunt inteligente si care au mai multa mila si dragoste decat multe alte fete.Asta daca ne vom intalnii vreodata.
Continuam.
"Sa va explic altfel:
Un tanar vine la mine si spune “Sunt indragostit de fata asta si vreau sa ma casatoresc cu ea...”
Si-i cer sa-mi spuna mai multe.

Iar el spune: “Imi place sa fiu in preajma ei, este frumoasa si putem vorbi, ma simt asa de bine cand suntem impreuna si vreau sa ma casatoresc cu ea”.

Si eu ii spun: “Ok, da-mi voie sa vad daca am inteles bine: vrei sa te casatoresti cu ea pentru ca indeplineste toate nevoile tale egoiste. Asta vrei sa spui?”

“Nu, nu asta am vrut sa spun!”

“Ba tocmai asta ai vrut sa spui. Vrei sa te insori cu ea pentru ca este frumoasa. Dar ce se intampla cand n-o sa mai fie frumoasa? Ce se intampla cand apare cineva care e mai frumoasa decat ea? Si vor fi astfel de situatii. Spui ca poti sa vorbesti cu ea si de-asta vrei sa va casatoriti. Dar ce se intampla ca n-o sa poti sa ii vorbesti? Sau ce se intampla daca apare altcineva cu care poti vorbi mai bine decat cu sotia ta? Unde ai sa mergi?"

Te simti bine in preajma ei…Dar ce se va intampla cand nu te vei mai simti bine in prezenta ei? Si cand te simti mai bine in prezenta altcuiva."
Aici sunt perfect de acord cu dumneavoastra .
Continuam
"Dar ceea ce vreau sa scot in evidenta este ca fundamentul casniciei este chemarea. Asta este scopul! Astfel, daca este frumoasa, slava Domnului! Daca este desfigurata in urma unui accident nefericit, nu plec nicaieri, ci sunt mai dedicat ca niciodata pentru ca are nevoie de mine."
De asemenea sunt de acord si cu aceasta afirmatie.

Si ca si concluzie finala.Inteleg ca si femeile rele au nevoie de dragoste ,dar sa nu exageram in aceasta privinta domnule Washer.
Domnul sa va binecuvanteze.
Adăugat în 23/05/2009
vase de lut
"Indeajuns mi-e Doamne tot harul Tau...Imi ridic miinile spre cer si Te slavesc!"
Adăugat în 23/05/2009
Primul comentariu se vrea o mica precizare care pe parcurs devine un nimic spus in multe cuvinte.Denota lipsa de experienta de viata, denota incapatsanare, violenta, si in general spirit de contradictie.
Adăugat în 24/05/2009
Pentru "oarecare",sau "O replica la...replica"


Dragul meu , draga mea "oarecare",sa te fereasca Domnul de una dintre fetele alea despre care tu spui ca le au pe toate...As vrea sa stii ca, cu cat formele si goliciunea (care sunt o uraciune pentru ochii Domnului),sunt mai vizibile la o fata, cu atat ti-as sugera sa fugi mai tare de ea...Stii de ce? O persoana ca asta se bazeaza pe ce le arata altora, si se crede foarte puternica. Si vai, nu este deloc, va trebui s-o duci in "spate" toata viata, spiritual vorbind.
Ti-as sugera sa nu ai ochi ,pentru a cauta sau a vedea fata pe care Dumnezeu o are pregatita deja pentru tine, ci sa ai doar o mare masura din Duhul Lui, ca sa fii fericit, si o vei primi pe fiica aceea iubita a Tatlui,pentru care sa stii, trebuie sa-ti dai viata,acesta este adevarul,aceasta este atitudinea pe care Domnul ti-o cere ,personal.Altfel de ce ar fi iubirea barbatului pentru sotia sa, o porunca,un imperativ?
Adăugat în 24/05/2009
ptr elena
Dumnezeu te-a creat.El ti-a dat maini ,picioare,cap,nas ureche.Pe langa asta ti-a mai dat si creier. Ei bine ,referitor la lipsa de experienta de viata,pot sa-ti spun ca in privinta mea,multumesc domnului ca am folosit creierul si nu m-am avantat ca altii care au avut zeci si sute de relatii.

Exista o vreme pentru toate draga elena,si referitor la alegerea partenerilor:
Proverbele 18:22 Cine gaseste o nevasta buna, gaseste fericirea; este un har pe care-l capata de la Domnul.
ASadar,fetele rele nu sunt incluse si ele trebuie ocolite.
LA fel pentru baieti.
Totusi,va multumesc pentru aprecieri doamna sau domnisoara elena.
Adăugat în 24/05/2009
referitor la comentariile dumneavoastra
Fratilor si surorilor, care cautati sa aduceti comentarii ulterioare. Va rog fierbinte sa cautati si sa caut sa participam cu imbunatatiri prin comentariile aduse, si sa nu transformam totul intr-o disputa, si un razboi de cuvinte care nu vine din dragoste si prin urmare nu vine de la Dumnezeu!Este bine ca atat femeia cat si barbatul dintr-o familie, sa aiba o relatie cu Domnul, relatie de fiecare zi...restulvine de la sine.
Adăugat în 25/05/2009
Domnul sa va binecuvinteze!
Adăugat în 25/05/2009
Niciunul din noi nu este desavarsit, asa ca mesajul nu este desavarsit, pentruca cunoastem in parte.Fratele Washer a adus multe mesaje in toata lumea, mesaje prin care Domnul a intors multe suflete la Adevar.Asadar sa nu-l criticam si sa luam ce e bun.
Adăugat în 25/05/2009
pentru oarecare
Fratele sau sora mea, nu fii rautacios-asa, si gandeste-te ce a facut Domnul din Saul din Tars, sau din mine, sau din tine, asadar poate face din oricine.Caci noi nu avem de luptat impotriva carnii si a sangelui...
Adăugat în 25/05/2009
ptr denisa
"As vrea sa stii ca, cu cat formele si goliciunea (care sunt o uraciune pentru ochii Domnului),sunt mai vizibile la o fata, cu atat ti-as sugera sa fugi mai tare de ea...Stii de ce? "Oricat de ciudat ar suna,sunt de acord cu tine.Fetele despre care vorbeam eu erau frumoase cu formele 60-90-60 dar sa sti ca in afara de rochie nu poarta alta imbracaminte.Nu-si arata de loc goliciunea.Ele sunt fete frumoase dar nu se machiaza,se roaga,fac fapte bune,au rezultate foarte bune la scoala,nu umbla cu baietii chiar nu ai ce sa le reprosezi.
Ei bine,sa fortezi aceste fete sa se casatoreasca cu un baiat rau e ca si cand ai lua un pistol si ai trage in ele(e fortata comparatia dar e cat se poate de reala)

"Altfel de ce ar fi iubirea barbatului pentru sotia sa, o porunca,un imperativ?"
Hmm.Denisa.Nu sunt sigu daca casatoria e o porunca,e o alegere.N-am gast nicaieri scris in biblie ca trebuie sa te casatoresti altfel ajungi in iazul de foc.Ba mai mult,cred ca Pavel a si spus ca ideal ar fi ca toti sa fie ca el dar daca nu pot atunci sa se casatoreasca.

Pentru mine,au ramas in minte comentariile lui adid referitor al casniciile nereusite.Daca nu-ti iei un baiat/fata care sa-l aiba pe Dumnezeu(cuminti) risti sa-l ai pe Satan ca si socru.
Sa nu ma intelegeti gresit,.N-am nimic cu Paul Washer dar exista predicatori care sunt buni la un subiect dar care la celelalte nu sunt asa de buni.
De exemplu predica "mesaj socant pentru tinerii americani" a fost una foarte buna a domnului Paul Washer dar cand e vorba de casatorie Luigi Mitoi a explicat mai bine.De asemenea editorialul de acum 2 saptamani referitor la casatorie e din nou unul mai bun si mai usor de inteles.Cel putin din punctul meu de vedere.
Adăugat în 25/05/2009
cea mai mare binecuvantare care ti-o poate oferi Dumnezeu pe acest pamant este un "ajutor potrivit" in viata, indiferent cat de frumos sau urat este ,bogat sau sarac, intelept sau nechibzuit uneori este atata timp cat el este darul lui Dumnezeu pentru tine va fii o binecuvantare pentru viata ta... sa nu uitam totusi ca scopul lui Dumnezeu este ca cei doi sa fie una in EL...
Adăugat în 25/05/2009
Ce mult face sa te rogi inainte de a vorbi.Nu va rataciti singuri,cearta nu duce la nimic bun.Poate ca unii au dreptate poate ca nu,dar nu-i asa, Dumnezeu este acela care le stie pe toate mai bine decat noi. De aceea este bine sa te rogi ptr intelepciune,mereu.
Adăugat în 25/05/2009
pt adid
Ai dreptate adid.Inimile se pot schimba,dar sa asteptam sa se schimbe(adica sa treaca de la rau la bun) si abia apoi sa ne gandim la casatorie.
As prefera sa-l am ca socru pe dumnezeu,nu pe satan.
Referitor la saul/pavel,el s-a schimbat abia dupa ce l-a trantit dumnezeu la pamant.Asa ca sa asteptam sa-i tranteasca dumnezeu la pamant pe baietii/fetele rele si abia apoi sa discutam cu ei/ele.
cum am spus mai sus,nici o predica nu-i perfecta asa cum nici un predicator nu-i desavarsit.Mesajul adresat de fratele washer americanilor a fost predica de nota 10.Aici,are idei bune,mie cel putin mi-a placut ideea de a te sacrifica pentru femeia pe care o iubesti,in orice situatie,chiar si cand e fumoasa,chiar si cand e intr-un scaun cu rotile,chiar si daca ar fi in scaunul cu rotile sau bolnava de cancer.
Dar cu privire la ideea lui de a forta un baiat sa ia o nevasta rea si sa sufere continuu,pot sa spun PAS.
Mai mult mi-a placut predica lui Luigi mitoi referitor la casatorie unde spunea clar si raspicat ca intre neprihanire si nelegiuire nu se pot incheia legaturi.
Adăugat în 25/05/2009
Din nefericire, exista in special la romani un obicei care l-am remarcat, de prost gust: indiferent de cat de bun ar fi un articol, sau de cat plin de Adevar ar fi, trebuie totdeauna sa se gaseasca cineva care sa arate ca el e mai bun ca si autorul acelui articol. Ca, daca el ar fi scris despre aceasta tema, ar fi abordat-o mult, mult mai bine...Si astfel dintr-un editorial superb, ramanem cu gustul unor comentarii ironice, care vor sa arate "inalta pregatire" a unor oameni invatati cu ironia si cu fraze de genu: "Lasa-ma domnule, ca stiu eu mai bine"(si nu ma refer aici la toate comentariile acestui articol - "cine citeste sa inteleaga" - ma tem insa ca tocmai din cauza acestei atitudini, cine ar trebui sa inteleaga nu o va face intrucat in opinia lui "ceilalti vor trebui sa fie atenti"). Domnul sa ne ajute sa ne pocaim de astfel de atitudini.
Adăugat în 25/05/2009
Domnul sa-l binecuvinteze pe fratele care a scris articolul! Consider ca este plin de intelepciune si se vede ca are experienta de viata. Un om care nu a trecut printr-o experienta macar asemanatoare, nu poate intelege mesajul asa cum a vrut fratele sa fie inteles.
Pentru "oarecare": Apreciez ca ai spus ca e mai bine sa fi singur si sa ai partasie cu Dumnezeu decat casatorit si sa-ti pierzi partasia cu El. Au mai fost si alte ganduri bune in mesajul tau, dar consider ca nu ai receptat mesajul asa cum a intentionat fratele sa-l transmita (cred ca nu esti casatorit(a) sau daca esti, nu esti de prea mult timp.
Pentru "oarecare": Domnul sa te binecuvinteze cu lumina si intelepciunea care vine de la Duhul Sfant! Poate mai tarziu in viata, vei putea "vedea" acest mesaj dintr-o alta perspectiva
Adăugat în 25/05/2009
pt anonim
vreau sati spun ca avantaje si dezavantaje gasesti la fel de multe si in casnicie cat si in viata de singuratic
Adăugat în 25/05/2009
ptr anonim
decat sa te chinui sa cauti femeia perfecta mai bine roaga-te Dlui si cauto prima data pe genunchi, alfel s-ar putea sa o cauti si sa ramai singur o viata neimplinit ca nu o sa o gasesti nici dupa toata experienta unei vietii de 80 de ani, Dl Washer a avut perfecta dreptate, iti recomand sa citesti cartea "M-AM CASATORIT CU TINE DE WALTER TROBISCH" si apoi sa incepi cautarile daca vrei, cartea trateaza cautarea, ceea ce trebuie sa cauti la o fata(baiat), nu frumusetea in primul rand ci caracterul, nu ma pun eu sa te invat ci doar atat citeste cartea care ti-am spus si apoi mai vorbim - cartea il sustine pe Dl Paul Washer.
Adăugat în 25/05/2009
referitor la cautare - in Proverbe 18:22"cine gaseste o nevasta buna, gaseste fericirea, este un har pe care-l capata de la Domnul" 19:14"...dar o nevasta priceputa este un dar de la Domnul". cine gaseste? cine cauta? probelema este unde si cum cauti. La fel neputem referi si cine primeste...-un sot intelept? cine cere! dar aceasi conditie este si pentru cei care cer si pentru cei care cauta/cer sa lase pe Domnul sa le-o caute si sa ceara tot de la Domnul. si nu in ultimul rand mai avem un suport in noul testament "Cautati mai intai Imparatia lui Dumnezeu si celelalte lucruri vi se vor da pe deasupra!". Domnul sa ne ajute pe toti tinerii sa cautam si sa cerem corect si sa asteptam cu rabdare ajutorul potrivit pentru viata noastra.
Adăugat în 25/05/2009
Apa de gelozie.....
Ca Moise sa lucreze si in timpul liber Dumnezeu ii mai da o porunca :apa de gelozie .Chiar daca nu era prea multa apa in pustie, putine fete ar fi preferat o astfel de racoritoare.Se pare ca si cei de atunci aveau oarece probleme maritale ,ne credem noi mai buni ca ei? Suntem tentati sa credem ca frumustea si inteligenta nu ar genera atatea necazuri intr-o familie .Ma intreb oare care or fi baut mai multa apa cele mai simple sau cele ...90-60-90? Am retinut o idee faina a lui Paul ,Dumnezeu mi-a incredintat o fiica a Sa ,respectul si responsabilitatea mea sunt duble acum :si pentru EL ...si pentru ea . Doamne ajuta!
Adăugat în 25/05/2009
Ce vrea sa spuna Washer asta?
De unde au inteles unii ca Washer spune ca ar fi obligatorie casatoria? sau trebuie neaparat sa ai o nevasta rea? Tare e greu de inteles. Cred ca asta e singura concluzie la care se pricep unii comentatori.
Washer spunea: "Casatoria are un scop, pe care trebuie sa-l descoperiti. De asemenea, casnicia este o chemare." Nu va speriati, nu e obligatoriu; scrie negru pe alb: "este o chemare" :). O chemare nu e in acelasi timp si o obligatie. In principiu sunt de acord cu Washer. Dragostea intr-adevar poate sa treaca peste orice si poate sa suporte si o sotie dificila. Greseala pe care o vad eu in aceasta predica este prezentarea acestei probleme ca fiind singura optiune posibila. Dorinta noastra de a avea o sotie buna si intelegatoare este considerata egoista.
Dar totusi cred ca DUmnezeu poate sa uneasca un partener bun cu unul "rau" pentru ca prin dragostea si scarificiul celui mai bun sa i se dea sansa si celui "rau" de a fi indreptat si mantuit. Daca raii s-ar casatori numai intre ei, ce dezastru ar iesi de acolo ? :) Dar nu cred ca asta e o regula, dupa cum ne da de inteles Washer, unii au ajuns in casnicii dificile din propria lor alegere.
Adăugat în 25/05/2009
Statistici
  • Vizualizări: 8597
  • Export PDF: 4
  • Recomandări email: 1
  • Favorită: 1
  • Comentarii: 37
Opțiuni
De același autor
Din același album
Daniel 3:18 Şi, chiar de nu ne va scoate, să ştii, împărate, că nu vom sluji dumnezeilor tăi şi nici nu ne vom închina chipului de aur pe care l-ai înălţat!”