Interfața site-ului a fost îmbunătățită și mai sus vedeți săgeți care indică unde se află acum fiecare element principal de navigare și căutare.

Este Dumnezeu nedrept?
Autor: Greg Koukl  |  Album: Diverse  |  Tematica: Controverse
Resursa adaugata de Mada_O in 05/09/2013
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 2 voturi
Materiale preluate de pe www.str.org.
Subtitrarea este furnizata de colaboratorii site-ului www.resursecrestine.ro
Este Dumnezeu nedrept?

Există o ispită și mai ales pentru occidentali și în mod special pentru americanii occidentali să avem corectitudinea topicului de a conduce calea. Pentru ca noi suntem egalitari. Credem ca toți sunt tratați la fel, nu sunt diferențe între oameni, dar eu nu văd nici un motiv de ce Dumnezeu ar trebui să facă asta. Nu ca suveran al universului, ca și cum I s-ar cere corectudine, să trateze pe fiecare la fel. Este obligat Dumnezeu să salveze pe fiecare din încurcăturile în care s-au bagat? Are Dumnezeu vreo obligație în a-i ierta pe toți oamenii? Îngerii au căzut, nu a trebuit să îi salveze pe acei îngeri.

Dacă alege să fie o operațiune de salvare, în loc să aplice justiția Lui în acea circumstanță, aceasta e o dovadă de har și milă activă. El nu este obligat să facă asta, ca sistem să salveze rasa umană. Și dacă are un sistem de salvare, nu cred că Dmnezeu are toată obligați să salveze pe toată lumea, sau să facă salvarea valabilă pentru toți în mod egal. Nu spun că nu salvează toți oamenii în mod egal, dar încerc să corectez o neînțelegere, acest concept de corectitudine.

Dacă cineva de pe stradă îmi datorează 1000$ și tu îmi datorezi 1000$, iar eu iert acea datorie - e limba pe care o folosesc - iert datoria, sunt obligat să iert datoria ta doar pentru simplu mod că am acordat grațiere acelei persoane? Bineînțeles că nu. Dacă ai o datorie, pot colecta datoria.

Este exact limbajul pe care Isus l-a folosit să descrie relația noastră cu Dumnezeu, în acest aspect - datorie. Dumnezeu poate ierta anumită datorie dacă vrea și poate să nu ierte altele. Isus a subliniat acest lucru într-o pildă, cu omul care a mers să lucreze devreme și cel care a muncit târziu și Isus i-a plătit pe amândoi la fel. A zis: "Nu pot face ce vreau cu ceea ce este al meu? Pentru că am fost generos cu o persoană ești mânios?"

Acest lucru nu este adevărat doar pentru Dumnezeu, ci și pentru noi înșine. Noi avem libertarea să fim generoși cu cine vrem noi să fim generoși. Nu avem obligația să fim generoși cu toți la fel. Putem trata oamenii diferit. Dumnezeu are aceeași libertate, cred și asta trebuie să ne conducă la următoarea întrebare, adevărata întrebare cu referire la persoanele din părțile întunecate ale Africii sau a junglei din Asia sau oricunde ar fi, nu este dacă a auzit sau nu de Isus, pentru că probabil că nu a auzit, ci dacă a ținut legea lui Dumnezeu. Oamenii vor zice și cum rămâne cu oamenii nevinovați, cei care nu au fost niciodată evanghelizați? Cei nevinovați merg direct în cer. El nu trebuie să audă de Isus, el nu are nevoie de Isus dacă e nevinovat. Dar unde este acea persoană? Unde este persoana nevinovată, persoana care nu a comis niciodată vreo infracțiune împotriva lui Dumnezeu? Persoana nevinovată merge direct în cer. Dar, dacă nu ești nevinovat, aceea e o altă poveste. Și atunci de ce persoanele din părțile întunecate ale Africii sau a junglei din Asia sau oricunde ar fi ar primi o trecere liberă doar pentru că din punct de vedere geografic ei nu au primit mesajul? Nu, ei stau în fața lui Dumnezeu bazat pe comportamentul lor și vor fi judecați dupa revelația primită. Problema este dacă revelația primită este suficientă să îi întoarcă catre adevăratul Dumnezeu și a universului orientat spre El. Aceasta nu este o veste bună legat de revelația primită, ci o veste rea. Pentru că Pavel a zis în mod repetat că nu au nici o scuză in câteva capitole din Romani.

Adevărata problemă aici este dacă Dumnezeu S-a revelat toturor oamenilor de pe planetă într-un mod potrivit, adecvat și cred că Pavel subliniază acest lucru. Bineînteles că Dumnezeu a făcut deja acest lucru. De unde își primesc revelația mai departe despre Isus e înafara subiectului. Punctul de vedere a lui Pavel este că ei s-au răzvrătit împotriva Suveranului Universului înainte ca să obțină aceste detalii ulterioare așa că nu mai este necesar să primească mai mult.

Domnul nu poate fi nedrept, întrucât chiar El ne-a pus în minte standardul Său de dreptate. Este clar că noi suntem nedrepți și impertinenți când Îl tragem la răspundere pentru faptele și nenorocirile oamenilor.
Adăugat în 09/09/2013 de loredanam
Statistici
  • Vizualizări: 593
  • Export PDF: 2
  • Comentarii: 1
  • Gramatical corect
  • Cu diacritice
  • Conținut complet
Opțiuni