Fii amabil cu ceilalți și încurajează-i
Autor: Caleb Crider
Album: Sămânța adevărului
Categorie: Educatia copiilor & tinerilor

1. Care sunt colegii cu care îți petreci cea mai mare parte a timpului? Ai tendința de a-i încuraja sau a-i descuraja? CAUTĂ O MODALITATE PRIN CARE ÎI POȚI ÎNCURAJA SĂPTĂMÂNA ACEASTA!

2. Gândește-te la comportamentul tău zilnic pe care îl ai la locul de muncă. ÎN CE DOMENII SAU CIRCUMSTANȚE TREBUIE SĂ FII AMABIL?

3. Poți vedea oportunitățile ascunse în problemele care se ivesc, SAU VEZI NUMAI PROBLEMELE?

 

Fiecare loc de muncă ar fi mult mai bun dacă acolo s-ar găsi mai mulți oameni care cred că luminița de la capătul tunelului este chiar capătul tunelului, și nu un tren care se îndreaptă spre ei.

Să căutați să trăiți liniștiți, să vă vedeți de treburi și să lucrați cu mâinile voastre (... ) 1 Tesaloniceni 4.11

   Cu ani în urmă am avut un șef care niciodată nu a uitat să mă felicite cu ocazia zilei mele de naștere. Mi-l amintesc spunându-mi cât de bucuros era că lucram în departamentul lui și cât de mult aprecia munca mea. Din acest motiv, îmi plăcea foarte mult să lucrez sub conducerea lui și chiar și astăzi îmi aduc aminte cu plăcere de el.

   Încă mai păstrez bilețelul pe care un alt șef pe care l-am avut mi l-a dat la primul salariu. Pe el era scris:

   Caleb, mă bucur să te am în echipă! Ține-o tot așa!

   Un an mai târziu, mi-a scris o altă urare:

   Caleb, m-am bucurat să lucrez cu tine în anul care a trecut. Domnul să te ajute în continuare în munca pe care o faci!

   Cu cât petrecem mai mult timp cu o persoană, cu atât influența noastră asupra ei este mai mare. Fiecare zi de muncă ne oferă nenumărate ocazii de a ne încuraja și binecuvânta colegii prin ceea ce spunem. Profităm noi de aceste ocazii sau le pierdem apelând la niște remarci sarcastice, aspre și descurajante?

   CHIAR ȘI UN SIMPLU GEST DE AMABILITATE CONTEAZĂ!

   Cum se spune? - obișnuia mama să mă întrebe ori de câte ori nu spuneam TE ROG! atunci când ceream ceva. Dacă și mama ta făcea la fel, fii recunoscător. E foarte probabil ca acel TE ROG! sau ÎȚI MULȚUMESC! rostit să fie mult mai important acum, la locul tău de muncă, decât a fost în copilărie.

   Gesturile simple de amabilitate îmbunătățesc într-o mică, dar semnificativă măsură relațiile dintre cei care lucrează cot la cot zi de zi. Cum ar fi lumea dacă nimeni nu ar spune: MULȚUMESC! ? Dar dacă nimeni nu ar spune: SCUZĂ-MĂ! atunci când îți taie calea din greșeală?

   Pe lângă folosirea formuleleor TE ROG, MULȚUMESC, IARTĂ-MĂ, cât mai des posibil, putem învăța să oferim în mod politicos răspunsuri care exprimă un refuz, precum: NU! , MAI TÂRZIU! , AM O VARIANTĂ MAI BUNĂ! Dacă atunci când te afli la locul de muncă vorbești politicos cu toți (clienți, colegi, superiori, subalterni) ei vor simți că îi tratezi cu respect, și nu ca pe niște roboți sau niște animale.

   Există și alte căi de a vorbi amabil cu colegii de muncă. În loc să le vorbim cu asprime sau pe un ton care denotă superioritate, putem să le vorbim pe un ton calm, plin de respect. Aristotel spunea:

   Nu e de ajuns să știm ceea ce trebuie să spunem; e nevoie și să o spunem așa cum trebuie.

   Pe lângă tonul vocii, trebuie să fim foarte atenți și la momentul în care facem o anumită remarcă, precum și la starea de spirit pe care o transmitem. De exemplu, dacă se strică o mașină și producția este încetinită, s-ar putea să întrebi frustat:

   Cât o să ne mai târâm în halul acesta?

   Poate că șeful tău s-ar simți puțin mai bine dacă ai alege un moment în care nu este atât de stresat și ai întreba pe un ton mai respectuos:

   Ce credeți? Cât o să ne mai târâim așa?

   Diplomații sunt de obicei foarte atenți și respectuoși când vine vorba să comunice cu oficialii altor țări. Odată, secretarul de stat al președintelui Abraham Lincoln a scris un mesaj tăios către conducerea Marii Britanii în care spunea, printre altele, că președintele a rămas surprins și profund mâhnit și că Statele Unite nu vor tolera anumite acțiuni ale Marii Britanii. Abraham Lincoln a citit scrisoarea înainte de a o trimite și a făcut câteva modificări ca să-i mai îndulcească tonul. În loc să scrie că a rămas surprins și profund mâhnit, a scris că îi pare rău. În loc să spună că Statele Unite nu vor tolera anumite acțiuni, el a scris că acestea nu vor trece neobservate.

   ÎNCURAJAREA DĂ CURAJ

   O colegă de-a mea își amintește că obișnuiam să-i spun: Ce proastă ești! - atunci când venea cu cu câte o idee ce nu-mi plăcea. Sincer să fiu, chiar nu-mi amintesc să-i fi spus așa ceva, dar o cred. Mi se pare un lucru de care aș fi în stare. Nu cred că am vorbit serios, dar chiar și așa, cuvintele mele nu au fost deloc încurajatoare iar colegei mele, cu siguranță că nu i-au plăcut.

   CUVINTELE DE ÎNCURAJARE AU UN IMPACT EXTRAORDINAR ASUPRA OAMENILOR. ELE AU UN EFECT ASUPRA CELOR CĂRORA LE SUNT ADRESATE, ASUPRA CELOR CARE LE ROSTESC ȘI ASUPRA CELOR CARE LE AUD DIN ÎNTÂMPLARE.

   Într-una din cărțile sale, John Maxwell ne propune un test format din cinci întrebări care ne ajută să evaluăm orice cuvânt pe care îl rostim. Remarcile sarcastice sau aspre nu vor trece niciodată acest test. Iată întrebările:

   - ESTE ADEVĂRAT?

   -ESTE DE FOLOS?

   -ADUCE INSPIRAȚIE?

   -ESTE NECESAR?

   -ESTE BLÂND?

   Putem spune că a încuraja înseamnă pur și simplu a da curaj. Colegul pe care l-ai încurajat are puterea să meargă mai departe plin de curaj și de încredere, cu zâmbetul pe buze și cu un pas mai vioi decât înainte. Locul nostru de muncă și lumea întreagă au nevoie de mulți oameni care să încurajeze, iar tu poți fi unul dintre ei.

Preluat de la adresa: https://www.resursecrestine.ro/eseuri/211480/fii-amabil-cu-ceilalti-si-incurajeaza-i