Preoţia cu URIM şi TUMIM
Autor: Witness Lee
Album: Witness Lee
Categorie: Meditatii

   Preoţia sub ungerea cu urim şi tumim; Ce este preoţia?

   Preoţia este ceva minunat şi glorios. Preoţia include părtăşia cu DOMNUL precum şi viaţa de slujire în prezenţa Sa. Preoţia este un grup de oameni care se află în părtăşie constantă cu Domnul. Ei au părtăşie continuă cu Domnul, slujind în prezenţa Sa. Ei trăiesc, umblă şi fac totul în acest mod. Atunci când avem părtăşie cu Domnul, când avem comuniune cu Domnul zi de zi şi clipă de clipă şi atunci când în această părtăşie vie trăim, slujim şi acţionăm, noi suntem preoţia.

   Dacă pierdem preoţia, pierdem unul dintre principiile guvernatoare. Acest principiu guvernator nu este pentru călăuzire, ci pentru judecată. Prezenţa Domnului în stâlpii de nor şi de foc este pentru călăuzire, în timp ce preoţia în ungerea cu urim şi tumim este pentru judecată.

   Să ilustrăm acestea. Să presupunem că doi fraţi se ceartă şi se luptă unul cu celălalt. Ce vom face? Suntem copiii Domnului, dar un lucru de o asmenea natură există între noi. Cum rezolvăm problema? Cum putem ajunge la judecata corectă? Convocăm o întâlnire şi supunem la vot decizia? DESIGUR CĂ NU! Toate aceste probleme pot fi rezolvate numai prin preoţie. E nevoie de un grup dintre copiii Domnului care Îl slujesc pe Domnul în prezenţa Sa şi care se află în mod continuu în prezenţa Sa, indiferent de ceea ce sunt sau de ceea ce fac. Un  asemenea grup se află sub ungerea Duhului Sfânt şi are urim şi tumim. Astfel ei pot obţine judecata şi decizia Domnului. Ei vor fi capabili să judece şi să decidă orice lucru care s-ar putea ivi prin urim şi tumim împreună cu preoţia.

   Preoţia include trei lucruri: COMUNIUNEA sau PĂRTĂŞIA CU DUMNEZEU, UNGEREA DUHULUI SFÂNT, precum şi URIM şi TUMIM. În ebraică urim înseamnă lumină iar tumim înseamnă perfecţiune sau împlinire. Un scriitor evreu spunea că tumim e o piatră preţioasă pe care sunt gravate patru litere din alfabetul ebraic. Pe pieptarul marilor preoţi se aflau numele celor 12 seminţii ale lui Israel gravate pe 12 pietre. Numele celor 12 seminţii conţin doar 18 litere dar alfabetul are 22, deci de pe pietar lipseau patru; acestea 4 erau gravate pe tumim. Umim era o piatră pusă pe piptar pentru a da lumină; iată deci înţelesul lui urim şi tumim: LUMINĂ şi PERFECŢIUNE.

   Cum erau folosite? Atunci când apărea o problemă sau întrebare printre copiii lui Israel, marele preot le aducea înaintea Domnului pentru a obţine răspunsul cu ajutorul pieptarului. Tot acest scriitor evreu spunea că atunci când marii preoţi mergeau înaintea Domnului pentru a obţine răspuns cu ajutorul pieptarului anumite pietre stăluceau, alteori străluceau altele; el lua literele de pe pietrele care stăluceau şi formau cuvinte, apoi propoziţii, până se obţinea răspunsul clar.

   Deci, pentru copiii Domnului care e principiul guvernator de a-şi rezolva problemele? Este acela că printre ei ar trebui să existe preoţia care să-i aducă pe toţi copiii Domnului pe piept înaintea Lui. Preoţia trebuie să-i aducă în dragoste în prezenţa Domnului şi să-i citească acolo ca literele. Astfel, cu lumina Scripturilor, preoţia va învăţa gândul Domnului şi va primi de la El un cu cuvânt cu privire la situaţia copiilor Săi.

   Referitor la fraţii care se ceartă unul cu altul, avem răspunsul. Le putem spune: 'Fraţilor, pentru un timp păstraţi tăcerea; în acest timp noi vom merge înaintea Domnului.' Noi vom aduce problema înaintea Domnului îi vom aduce pe aceşti fraţi în prezenţa Sa cu lumina Scripturilor. Aceasta înseamnă exercitarea preoţiei cu urim şi tumim. Aşa putem obţine mesajul Domnului cu privire la decizia ce trebuie luată.

   Exact aşa au scris apostolii epistolele. Prima epistolă a lui Pavel către corinteni e un bun exemplu. Pavel s-a confruntat cu mari probleme în acea biserică; probleme de sectarism, de disciplină, căsătorie, doctrina învierii etc. Erau probleme de aproape orice fel. Ce a făcut el? El a adus toate problemele şi toţi fraţii şi surorile din acea biserică pe inima sa înaintea Domnului şi în prezenţa Domnului i-a citit cu lumina Scripturii; şi în timp ce îi citea acolo prin lumina Cuvântului el şi-a dat seama de natura situaţiei şi a aflat răspunsul. El a primit o judecată, o decizie din partea Domnului şi aşa a fost scrisă epistola. Analizaţi toate epistolele; toate cărţile au fost scrise de apostoli aşa; ei nu au stat în camera lor citind, meditând, scriind. Nu. Printre copiii lui Dumnezeu exista mereu o situaţie ce cerea un cuvânt de la Domnul. Dar apostolii, ca şi preoţi slujitori aduceau toate aceste probleme înaintea lui Dumnezeu; ei studiau problema în prezenţa Domnului citindu-i pe credincioşi unu câte unul în lumina cuvintelor Domnului; astfel primeau lumină obţineau cuvinte, propoziţii de la Domnul apoi scriau scrisorile spunând sfinţilor gândul lui Dumnezeu.

   Acesta e unul din principiile guvernatoare. Primul este prezenţa Domnului din stâlpul de nor şi din stâlpul de foc iar al doilea e preoţia sub ungere cu acestea două, urim şi tumim.

   Fraţi şi surori, dacă veniţi la mine să vorbiţi despre o problemă pe care o aveţi ce ar trebui eu să fac? Ar trebui să-mi exersez duhul pentru a vă aduce pe voi şi pe ceilalţi înaintea Domnului. Cu dragoste ar trebui să vă pun pe voi şi pe ceilalţi fraţi şi surori pe inima mea, adică pe pieptul meu, ar trebui să vă aduc pe toţi înaintea Domnului spunând: 'Doamne, iată câţiva sfinţi scumpi. Iluminează-i! Dă-mi lumina Ta!' Ar trebuie să vă citesc literă cu literă, şi treptat, voi obţine un cuvânt apoi altul, în cele din urmă voi obţine mesajul. Voi şti ce doreşte Domnul.

   Voi, care sunteţi fraţi conducători, întâmpinaţi multe probleme; ele vă dau ocazia de a practica această slujbă preoţească. Un frate poate veni cu o problemă, a doua zi poate veni o soră ce are o problemă cu cumnata ei care e tot soră în biserică. Ce veţi face atunci? Oare le veţi spune sa meargă la tribunal? Nu! Nu puteţi face aşa ceva. Singura cale e cea pe care v-am arătat-o. Trebuie să aveţi o inimă! Puneţi-i pe inima voastră şi aduceţi-i înaintea Domnului. Aduceţi pe tată, aduceţi pe fiu, aduceţi pe soră, pe cumnata ei; aduceţi înaintea lui Dumnezeu obiceiurile lor, caracterul, educaţia, gândurile lor. Apoi veţi fi capabili să vorbiţi tuturor după ce i-aţi adus înaintea Domnului. Le veţi vorbi 'Iată care e voia Domnului, rugaţi-vă şi voi acum pentru ea'. Astfel aţi obţinut judecata şi voia de la Domnul. Acesta este tribunalul pentru poporul Domnului! Noi toţi avem nevoie de un astfel de tribunal. Avem nevoie de o reprezentare locală a tribunalului suprem ceresc! Tribunalul este chiar preoţia sub ungerea Duhului Sfânt împreună cu urim şi tumim.

   Nu e un lucru mic să ai un grup de copii ai Domnului care să fie coordonaţi împreună pentru a-L sluji pe Domnul în mod colectiv. Şi nici nu e atât de simplu. Gândiţi-vă la familia voastră. Oare nu aveţi nevoie de un fel de tribunal de familie care să vă clarifice toate problemele? Care e tribunalul vostru de familie în biserică? E pur şi simplu preoţia, părtăşia cu Domnul sub ungerea Duhului Sfânt în citirea tuturor fraţilor şi a surorilor prin lumina Cuvântului. Astfel, noi primim judecată şi putem lua decizii în legătură cu toate problemele ivite. Orice problemă, orice întrebare se rezolva astfel. Nicidecum prin ceartă, prin consultare, prin raţionamente, prin aranjamente, aşa cum o fac politicienii, judecătorii pământeşti. Ci doar prin părtăşie, prin ungere, citind în dragoste împrejurările, naturile, vieţile credincioşilor cu lumina Cuvântului lui Dumnezeu.

Preluat de la adresa: https://www.resursecrestine.ro/eseuri/149050/preotia-cu-urim-si-tumim